Thursday, June 01, 2006

Kenduri Kawin Yang Bukan Kenduri Kawin...

Hari Ahad lepas aku balik kampung. Mak aku beria-ia ajak gi kenduri kawin kawan dia.. yang aku malas tu dia kata sampai 2 buah rumah.. wah aku kata..kenduri sakan nih.. So lepas ambik mak dengan makcik aku. Kitorang terus pegi kenduri kawin rumah yg pertama.. Hubby aku, aku ngan akak aku siap makan sikit jek la...sebab nak simpan perut untuk kenduri kawin rumah yang kedua. Kitorang memang tak tahu rumah. Yang tahu mak dengan makcik aku jek...

Mak Aku : Pas simpang masuk kanan (Mak aku punya arahan)
Hubby Aku : Kanan umah no berapa mak?
Aku : Hish tak de keje pun lorong ni.. takkan keta semua bawak masuk kawasan rumah!
Mak Aku : Alah.. umah dia kawasan luas.. diorang bawak masuk keta laa...(jawapan yang penuh confident dari mak aku!)
Aku : Mak rumah dia ni kan... keta ada sebijik jek kat garaj.. biar betul mak.. betul ke hari ni kendurinya..? Khemah pun tak de mak...
Mak Aku : Eh.. hari ni la...
Makcik Aku : Hihihihih (dok gelak jek, makcik aku ni memang perangai dia suka gelak...)
Akak Aku : Silap tarikh ler ni mak....adoi...tak penah dibuat jadi cenggini..
Mak Aku : Orang yang sampaikan pesan kat mak la ni yang tak betul cakap tarikh ni.. (Mak aku dah geram ler tu...)

(Akhir sekali kitorang gelak ramai-ramai...)

Pengajaran Cerita : Kalau sesapa nak buat kenduri.. janganla jemput main pesan-pesan ni.. nanti tak memasal jadi cam citer aku nih... orang yang nak datang makan kenduri pun geram... orang yang buat kenduri pun geram..

Hehehehe..

No comments: