Tuesday, June 13, 2006

Baby Yayang...

Hari Sabtu.. Bangun awal.. siapkan brekfes semua.. hubby aku bangun lambat.. aku tak tahu pkl berapa dia tido.. Hari Sabtu memang memboringkan aku.. sebab Yon keje sampai pkl 6... boringnyeee dok sensorang kat umah.. boleh sakit jiwa dibuatnya.. Tapi tak per.. aku akan buat-buat sibuk.. basuh baju.. sidai baju.. kemas rumah.. mop lantai.. lipat baju.. kemas almari.. gosok baju.. adoi.. penatnyer.. pkl 12.30 dah terbaring penat.. tengok tv.. mata dah mengantuk.. rasa macam nak gi umah akak jek.. tapi malas la nak kuar... last2 aku tertido.. sedar-sedar my hubby call pkl 3.00 ptg.. ngantuk sesangat.. rasa malas nak bukak mata.. tapi bila mengenangkan dah promise dengan dia nak buat agar-agar pandan.. gagahkan jugak bangun..

Yang kelakar... tengah best borak ngan mak... tetiba ada orang bukak gril luar.. mak oi.. sapa pulak ketuk pintu pkl 5.30 ni.. rupanya hubby aku balik awal..dia kata dia demam.. dia mintak balik cepat.. sukati dia je...

Hari sabtu mlm Ahad.. memang mlm yang aku tak suka.. sebab Yon nak pegi main bolaaaa... bencinyer... tak sukanyerr.... aku buat mogok... buat muncung cencurut.. aku tak suka aarr... Yon klu hari Sabtu mlm Ahad memang malam yang dia tunggu ... dia kata seminggu sekali.. bukan tiap2 malam.. habis aku ni... camana..? Yon buat air.. air tu aku kata tawar.. Yon usik aku.. aku kata aku benci... Yon buat lawak.. aku menyampah.. Yon tolong aku lipat kain.. aku kata dia lipat lintang pukang.. Yon sidai baju.. aku kata dia sidai baju tak betul... tapi Yon aku senyum jek... aku tak suka aarr... tak per-tak per.. pkl 8.30 dia dah nak keluar.. aku pun siap2.. aku ingat aku nak tido umah akak aku la mlm ni.. dan esok aku ingat aku nak balik lewat2... biar Yon rasa ditinggalkan camana aku rasa... Yon tanya..betul nak tido umah akak..aku kata ...aáh..

Aku tak sedar pkl berapa dia call masa aku kat umah akak..masa tu aku dah lena tido..dia kata dia dah nak sampai umah.. dia tanya aku nak balik ke tak...aku kata...tak sebab aku dah tido.. dia kata ok... amboi..tak kisah konon... tak per..tak per...

Esoknyer pepagi aku kejutkan dia solat subuh.. dan cam biasa aku tido balik.. pkl 9.00 dia call... dia tanya bila aku nak balik.. aku kata jap lagi la... pkl 10.00 dia call lagi... tanya bila nak balik.. dia kata dia rindu kat aku... wakakaka... rasakan... pkl 12... call lagi sekali... cakap kat aku..."Yang.. balikla... abang dah lapar ni.. abang tak makan lagi..." eleh..aku tahu itu cuma taktik dia...kat depan umah tu ada akak jual nasi lemak..takkan tak reti nak beli sendiri kot... taktik dia la tu...tak per..biar kan dia rasa dulu...

Last-last...pkl 12.30 aku balik gak la....aku pun rindu...rindu kat Yon....Buka-buka pintu... Yon tengah tengok tv... emm cium tangan cium pipi..terus peluk aku... "rindunyer abang...naper sayang balik lambat sangat..."emm baru dia tahu rasa ditinggalkan... puas hati aku...hehehe... "emmm baby yayang...rindu ek....yayang pun rindu kat baby...ala cayang..cayang..." sambil aku senyum puas... tapi... itu memang 1st time aku berpisah lama dengan Yon.. rasa rindunyer memang semacam... rasa peluk tak nak lepas2 lagi... betul kata orang... bila berjauhan kita akan rasa betapa kita sayangnya kat dia... dan bila kita berjauhan kita tahu betapa kita rindunyer kat dia.. Dan bila kita bertemu setelah berpisah..betapa indahnyer pertemuan...betapa harumnya kemesraan.. Yayang sayang Abang (Baby Yayang...) Hehehe...

No comments: