Thursday, June 08, 2006

Cuaca Tak Ok..Mood Aku Ok..

Semalam balik keje.. mak datuk hujan lebat.. dengan jalan jem giler-giler.. klu banjir dekat RISDA tu mesti jem teruk kat Jln Ampang. Yang aku herannya.. tak de sapa ke nak ambik tindakan.. pelik.. pelik.. dah bertahun aku rasa masalah tu... macam jalan berlubang dekat depat apartment Desa 288 tu pun sama... jalan tu berlubang dah lama.. nak tunggu lubang tu jalan swimming pool ke..???

Last-last hubby aku sampai lagi awal dari aku... dia call ajak gi pasar malam..

"Hello Yang.. kat maner...?" wah..suara happy jek...suara orang sampai umah awal ler tu..
"Kat RISDA la.. jem teruk..." jawapan geram aku... geram kat jalan jem.. tensen..tensen..
"Abang kat ner..."
"Dah sampai rumah... kita gi pasar malam nak.. "
"Aáh...boleh gak...abang tunggu sayang balik.. k."
"Bawak keta abang ke keta sayang?"
"Keta sayang je... nanti sampai depan gate.. sayang hon k.."
"ok...by..drive hati2 tau.. ujan ni.."
" ok...by"

Kat depan RISDA tu.. banjir... aku redah gak la.. aku tengok semua keta main redah je.. sampai depan umah dah pkl 7.00. tak sampai 5 minit hubby aku turun.

"Payung ada...?" sambil tutup pintu keta..
" Ada..." aku jawab sambil cium tangan...cium pipi kiri kanan...
"Abang rasa tak sedap tekak la..cam nak demam"
"Ya ke..?" Aku letak belakang tangan kat dahi dia...
"Aá la panas badan abang..." memang panas...
"Ala ciannyer... abang takyah gi pasar malam la....ujan ni..nanti melarat plak.."

Last-last...pegi gak... 2-2 orang beli nasi ayam.. pkl 8 baru balik.. mandi.. solat.. baru makan.. sambil tengok drama Condor Hero (Best giler citer ni...) aku dengan hubby aku memang hantu ngan citer ni.. tak leh mis satu episod pun.. menarik sangat.. dalam citer kungfu-kungfu cam tu...ada kisah cinta...yang aku rasa menarik sangat.. Kisah cinta Guo Er(Hero) ngan Long Er (Heroin).. actually.. diorang ni cinta terlarang klu ikutkan zaman diorang la... becoz.. Guo Er ni anak murid pada Long Er.. so diorang tak leh bercinta.. mcm menghina adat resam pada zaman tu.. Lepas tengok drama tu.. hubby aku dah ngantuk... ciannyer demam.. tapi aku rasa dahi dia leher dia...dah tak panas dah.. aku suruh dia makan ubat..pastu tido.. Act. aku rasa hubby aku ni klu sakit sikit.. manjanyer yang terlebih-lebih.. Lepas aku solat Isyak..aku tengok dia dah lelap kat depan tv... Aku kejutkan suruh masuk bilik... Aku tido pkl 11.00.. hubby aku dah lelap tak ingat dunia.. tapi bila aku baring je .. dia cam tahu je aku ada kat sebelah dia.. cam buat-buat tido plak.. Ciannyer demam.. aku peluk dia kuat-kuat.. dia pun sama.. cium pipi aku..sambil pejam mata.. "Abang sayang sayang..."cam dengar ngan tak jek... aku dah lelap dah sampai pagi... Bangun pagi aku sedar bila dia cium pipi aku.. sambil peluk aku kuat-kuat.. aku suka bila pagi dia cium pipi aku.. klu dia tak cium.. aku akan rasa kecik hati..aku rasa sedih... sensitifnya aku... Lately ni memang aku sensitif tak tentu hala.. maybe nak cukup bulan dia kot.. Hubby aku pun cam tahu je pepagi mesti dia kena cium pipi kiri aku pipi kanan aku...cium dahi..cium mata.. cium semua-semua la.. baru aku leh bangun.. klu tak selagi tak buat tu semua.. aku tak bangun.. pelik kan habit aku lepas kawin nih..

Lepas solat.. buat nasi goreng.. buat nescafe o.. baru aku kejutkan Yon.. emm cam biasa susah nak bangun... nak kena gomol dulu baru bangun.. siap mandi semua.. sama bekfes.. dia pegi keje dulu dari aku...

Hari ni aku asyik baca blog je... semua bos aku tak de.. so hoooreeey lerr.... keje ada..tapi malas nak buat keje.. Aku dengan Jaja sama je mengulor hari ni.. tul tak Ja...? atau ko tak ngulor? wakakaka.. klu ko tak ngulor..aku je la ngulor.. dok tulis blog.. dok baca blog.. hari mood aku ok.. bagus sangat... walupun weather kat luar mendung tapi mood aku...ok...smooth jek hari ni... Nanti-nanti aku tulis lagi... bubai...

No comments: