Saturday, July 29, 2006

Citer...Aku, Yon, Mak dan dot..dot...dot...

Aku tak tahu nak citer apa untuk hari ni…apa yang pasti esok petang aku akan balik Sepang…dan aku tak nak ingat sangat pasal balik Sepang….so kita cerita la apa-apa yang boleh buat kita happy ya….

Dan aku ada satu citer berkaitan binatang yang paling aku takut…korang teka apa binatang yang aku takut tu….ular, lipas, katak, cacing, ulat, kera, rimau, beruang, semua bukan…muehehehe…. Tapi labah-labah…memang aku takut….tapi citer ni kelakor....citer masa aku balik kg baru-baru nih…kan bilik tido umah aku kat kg tu ...tirai seme lum tanggal lagi.....walaupun dah nak masuk 4 bulan aku kawin…tapi tirai semua lum tanggal lagi…masa tu dah malam la…dalam pukul 11 cam tu la….aku nak tido..Yon tengah sembahyang isyak....mak aku dah tido..aku pun naik atas katil....tempat aku memang kat tepi dinding yang ada tirai tu kan….pastu...aku nak tanggal spek....aku selalu letak spek kat tepi tingkap...kan tepi tingkap tu ada ruang sikit leh letak spek....aku tanggal spek..lum letak lagi...baru nak letak....bilik aku tak berapa terang sebab pasang lampu tido je..lampu meja tu je yang bukak…so nampak kelam-kelam ler kan...pastu aku nak letak..aku nampak cam benda bergerak kat tirai tu...aku tak jadi nak letak spek tu…aku dok pandang dok perati benda bergerak tu betul-betul….aku dah tak sedap hati dah....pastu aku pakai spek....uwaaaaaaaaaaaaaaaa….labah-labah besar tuuuuuuuuuuuuh aarrrr….aku menjerit sekuat hati...pastu aku melompat atas Yon yang tengah berdoa lepas sembahyang, Yon apa lagi terkejut sesangat…aku peluk Yon dari belakang kuat-kuat…sambil tarik hubby aku ajak kuar bilik....pastu mak aku pun tanya naper-naper...aku kata….ada labah-labah besooooooorrr…..besoooooor sangat-sangat......hubby aku cari bulu ayam nak halau….aku terus kuar bilik gi cari kerusi...aku dok atas kerusi makan mak aku kat luar...aku memang cam tu klu ada labah-labah..memang aku akan cari kerusi ...aku dok cangkung atas kerusi tu...memang itu ler peel aku dari kecik…aku tercongok la dok cangkung atas kerusi tu kat luar..mak aku dalam bilik ngan Yon....mak kata dah tak de dah, dia dah kuar ikut jaring2 atas tu...aku tak caya....aku jerit dari luar....aku suruh Yon tanggalkan tirai tuh...aku jeritla dari luar..mak kata takyahla dia dah kuar....aku kata ..aku tak peduli...tanggalkan gak...pastu Yon tanggalkanla.....dia bawak keluar tirai tu...aku tak nak pandang tirai tu aku takut...aku suruh Yon masukkan dalam washing machine terus...pastu.....aku tak tido tepi dinding dah...aku suruh Yon tido tepi dinding..aku tido sebelah....sebab aku takut..mana tahu tengah malam dia masuk bilik..mati aku....itu la citer aku ngan labah-labah…

Kalau ngan labah-labah aku memang cam tu..dulu-dulu masa kecik-kecik aku ingat lagi..mak aku selalu pujuk aku…dengan mengatakan yang labah-labah klu kaler kelabu yang bawak telur kat perut dia tuh...itu labah-labah nabi….dia baik..mak aku kata….tapi aku tetap gak takut…. Dan mak aku penah kata…labah-labah tu kalau mati….dia akan jadi kering…dan boleh buat ubat kanak-kanak yang suka kencing malam…aku tak tahu apa logiknye kata-kata mak aku tuh…muehehehehe……

14 comments:

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

kalau yon yg jd spiderrr...gerenti hang xtakutt....muahahaha

Aku Bukan Bidadari said...

ko tau tak wei..
sebenarnya YON tu dulu spiderman.. tp dh kawin ngan ko..dia lowprofile..ekekeke

PuteriSatu said...

lyzz : tak per...sebab tak banyak sangat kaki...tak takut sangat aku...

abb : pandailer ko....

zamdee said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zamdee said...

Yon bukan spider sepenuhnya tp jari jemari dia jer yg jd spider, muahahha..

xsnonoh ko nie, cangkung atas kosi, cittt..

PuteriSatu said...

zam : jari jadi spider tak per..aku tak kisah...

woit..habis ko nak suruh aku dok camana atas kerusi tu...sila panggung ke ape...? atau bertimpuh atas kerusi tuh...tak memasal terbongkang plak aku jatuh...ko ingat kerusi besar meja ke weh.?

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

amboiii...memacam aksi ko erkk...muahahaha..

PuteriSatu said...

lyzz : 1001 aksi....

alinlai said...

kwang kwang kwang...sabo je la puteri sorang ni :)

PuteriSatu said...

alin : aci tak aku cam tu ek..???

Mamamanja said...

cuba bayangkan....

pada satu malam yang dingin.... tetiba terasa sesuatu sedang merayap2 di anggota. bayangan anda mungkin jari jemari yon, rerupanya jari jemari spider... muahahaha

Dk said...

heheheheh spider xde laaa menakutkan sgt.....

Sastri said...

spider? hmm... geli gak... tak ske creepy crawlies...

PuteriSatu said...

mamamanja : eeeiiiii....takut....

dk : aku takut aar..aku geli...jari dia banyak sangat...

sastri : itu aar sastri..aku pun geli...