Thursday, July 20, 2006

Mimpi Baby Yayang....

Korang rasa kelakar tak …tengah-tengah malam… ada orang citer pasal keta…. Aku nak tergelak pun ada…. Hubby aku la tu buat lawak tengah-tengah malam buta… Aku tersedar bila aku rasa… ada orang letak kepala kat atas perut aku….eh…aku tersedar…hubby aku la tu..selalu dia tak tidur lasak sangat sampai kepala leh lending kat atas perut aku…Aku terjaga…aku dengar dia cakap…

Hubby Aku : Keta tu nak buat allighment kena tukar tayar dulu….
Aku : …(masih terpinga-pinga, mata pun nak tak nak je bukak, tapi telinga dah dengar)….
Hubby Aku : Nak kena allighment tuh…
Aku : Ha….keta? (Dalam hati aku…ngigau nih…)
Hubby Aku : Aáh keta tu lerr…..
Aku : Keta kat maner?...(Aku try Tanya…kot-kot dia ngigau….klu aku soal dia jawab salah..sahla dia ngigau…apa bendala hubby aku nih…memalam citer pasal keta)
Hubby Aku : Keta kat workshop tu la…. (Eh betul plak dijawabnyer cam tu)
Aku : Naper nak allighment kena tukar tayar dulu ke….? (Aku try lagi….tapi aku dah memang naik hairan naperla hubby aku nih tengah malam citer pasal keta…)
Hubby Aku : Aáh kena tukar tayar dulu la….
Aku : Abang…abang ngigau ke…? Keta apanyer memalam nih…? (Sambil tangan aku angkat kepala dia suruh dia tido kat bantal sebelah aku….eh-eh..elok plak mengikutnya..)
Hubby Aku : Aperlaa sayang ni….ngigau apenyer….(Tapi masa tu aku dah nampak mata dia terpejam….mata pejam sambik cakap..masih tak ngaku ngigau ke..? Aku nak gelak ada..tapi rasa takut pun ada..naper hubby aku jadi cam ni ni…)
Aku : oooo abang tak ngigau la ek…?
Hubby Aku : Taaakkk…..(wakakakakka..rasa nak terburai tali perut aku rasanya….aku tengok jam pkl 2.16 pagi)

Pagi tadi tengah brekfeast…aku try Tanya lagi sekali..apa cerita suami aku nih….

Aku : Bang…klu nak buat allighment..tayar kena tukar dulu ek…?
Hubby Aku : ..naper…keta sayang nak buat allighment ke..?
Aku : Tak…entah keta sapa ntah nak kena buat allighment tu….
Hubby Aku : ….(Sambil pandang aku….sambil senyum…) aáhla…mlm tadi abang ngigau ek….abang ada ngigau…pasal customer abang mlm tadi….
Aku :…itula abang….baru nak ngaku ..mlm tadi tak ngaku….
Aku ngan hubby aku gelak sakan pepagi buta….wakakakka….

Hubby Aku : itu la..abang ingat abang ngigau….tapi abang layan jek la ..dah ngigau kan..takleh buat apa….pastu ada plak orang main masuk-masuk je dalam mimpi abang tuh….orang tu pun layan je…abang pun layan jek la……

Ada cam tu ek…? Entahla…. Layan jek la…..

10 comments:

yus said...

Heheh..ngigau cam gitu sekali. Saya selalu anak saya Aqil suka ngigau, malam td pun sama siap sebut "Aqil want that one"!! Entah apa yg dia nak tak tahulah..haha.

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ermm..sib baik ngigau itu..hehehe..

ontahsapo said...

nasib baik citer pasal keter...

zamdee said...

tuh ler, sib baik pasal kete.. kena terkuar nama awek ntah mana, perghhh, haru sehhhh.. hahahah..

bak kata org tua, lain kali nak masuk tido, basuh kaki, huhuhu..

Idham said...

so so funny....:)
senyum sendiri saya....

idham

PuteriSatu said...

yus : ituler...cam bebudak...

lyzz : habis itu je yang dia ngigau kan...

OS : habis nak ngigau pasal ape ek..?

zam : loor lebih dari basuh kaki tuh sebelum tido tu...

idham : Aik..ni cam nama bf lama jek ni...muehehehe...thanks visit my blog...

Apple Pie said...

ahahahahahah..dah ngigau takmo ngaku lak tu

Syikin said...

salam kenal. saya blog hop dr blog ~lovelyzz cornerzz~.

penat sangat suami tu agaknya sampai blh ngigau :)

PuteriSatu said...

apple : ituler...

syikin : thanks datang melawat...

Anonymous said...

What a great site Property insurance broker uk Cybersitter 9.0 troubleshooting Adverse side effects didrex Gay asina bdsm zoloft buy online online poker tournament Testbericht dvd player piece of crap http://www.saab-of-greenwich.info Homeschooling studies in iowa Emerson tv dvd combo Houston microsoft word training