Wednesday, August 23, 2006

Berdosa Ke Aku....

Waktu : 8.05 minit malam (Kat TV - Buletin Utama) Nak tunjuk interview lepas CT nikah
Aku - Belum solat maghrib...
Yon - Pun belum solat maghrib...

Aku : Abang...cepatla nak solat...nak tengok ct ni jap lagi...

Yon : Looorr...tak baikla sayang nih...

Aku : Cepatla Abang...Sayang solat dulu la klu cenggitu...(Sambil aku dah sarung telekung)

Yon : Eh sekali la tunggu abang...tak baikla sayang ni nak kejar tv sampai tak nak solat sekali ngan abang...

Aku : Habis...abang tu lambat sangat aarrr...ct kawin bukan selalu...(Padahal aku memang dah tengok lintas langsung pukul 11.00 pagi kat ofis pagi tadi...tapi aku nak tengok lagi sekali..sebab ada interview dengan ct...)

Yon : Kan tadi dah tengok...

Aku : Tadi lain...yang ni lain...cepatla abang....

Yon : EEii Sayang ni...nanti solat mesti tak khusyuk la tuh...tak baik aarr...

Kitorang pun solat bersama-sama...

Tak patut kan aku nih...memang aku tak patut....berdosa ke aku...emmm...memang aku berdosa....Ya Allah...Ya Tuhanku...ampunkanla dosaku...

Moral Of The Story : TV dan hiburan..memang melalai dan mengalpakan manusia...

5 comments:

Ayu said...

hmmm aku pon smlm.. masuk je waktu terus solat hahahahaha

PuteriSatu said...

ayu : ha....ko bagus aar....aku??? kena bebel ngan hubby aku...

jerangkung said...

aku laks buat do no jer... balik keje pun pukul 10.30 mlm ekeke lagi satu malas nak tgk muka sedeh ct tuh...aku redha dari dulu lagi ct... nak buat macam mana cinta ku hanya pada isteriku sahaja...

PuteriSatu said...

jerangkung : muka sedih ct...woit..ct hapy sesangat weh semalam...agaknye dalam hati dia..nasibler tak kawin ngan ko....muehehehhe

alinlai said...

hah cepat minta ampun....