Thursday, August 31, 2006

Keluhan Suami...Keluhan Isteri....

Keluhan Suami Terhadap Isteri

• Isteriku, iktiraflah kelakianku.
• Isteriku, jagalah rumahku.
• Isteriku, janganlah leteri aku.
• Isteriku, fahamilah perasaanku.
• Isteriku, berbincanglah denganku.
• Isteriku, hiasilah dirimu.
• Isteriku, berlemah lembutlah terhadapku.
• Isteriku, hargailah pemberianku.
• Isteriku, janganlah pilih kasih terhadap anak-anak.
• Isteriku, jagalah makan minumku.
• Isteriku, jagalah pakaianku.
• Isteriku, didiklah anak-anakku.
• Isteriku, raikan keluargaku.
• Isteriku, sembunyikanlah kepintaran dan kelebihanmu.
• Isteriku, janganlah membuang masamu
• Isteriku, janganlah banyak kerenah.
• Isteriku, patuhlah kepadaku.
• Isteriku, janganlah cemburu buta.
• Isteriku, tunjukanlah sifat sabarmu.
• Isteriku, iktiraflah kepimpinanku.
• Isteriku, bantulah kejayaanku.
• Isteriku, jadikan anak-anakku insan berakhlak mulia.
• Isteriku, janganlah boros.
• Isteriku, galakkanlah hobiku.
• Isteriku, suburkanlah pembangunan intelekku.
• Isteriku, berterus teranglah dan berkomunikasilah denganku.
• Isteriku, janganlah terlalu mengawalku.


Keluhan Isteri Terhadap Suami

• Suamiku….bimbinglah keluargamu…
• Suamiku…janganlah relek saja, tolonglah sikit!
• Suamiku…jagalah matamu.
• Suamiku…jangan abaikan rumahtanggamu.
• Suamiku…jangan balik kerja lambat sangat (aku rindu….)
• Suamiku…dengarlah rintihan hatiku…
• Suamiku…bertutur dengan lembutlah denganku…(sememangnya romantic…)
• Suamiku…setialah pada keluargamu…JANGAN CARI YANG LAIN!
• Suamiku…bersabarlah dengan karenahku...
• Suamiku…ciumlah pipiku @ dahiku sebelum pergi kerja…
• Suamiku…makan dan minumlah hidangan dari air tanganku..jangan jelling dan
komen saja..muehehhe
• Suamiku…pujilah diriku dan jangan bandingkan aku dengan orang lain.

(Dipetik dari Mingguan Wanita 17 – 23 Februari 2006 m/s 87)

* Nota : APAPUN...I LUV MY HUBBY VERY MUCH...UMUAH! UMUAH! UMUAH!

15 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

thanks sudi share info..

PuteriSatu said...

abb : mestila...untuk renungan dan panduan semua orang....

alinlai said...

selamat bercuti esok :)

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ewahhhhhhhhh

PuteriSatu said...

lin : yerla..bercuti..best...

lyzz : woit..ko dah check lum...apa pun aku hepy bagi pihak ko...tahniah...tahniah..bestla dah peknen..ko doakan aku gak tau...supaya ada rezeki aku...k...

RaFFLeSiA MeRaH said...

elehhh...ciplak kat email nampak, ngata kat aku, pigi la ko....

zamdee said...

pizZzzzzzzzzzza

Syikin said...

tq kongsi info ni :D..

Shami said...

Kalu kita buat untuk dia pasti dia buat untuk kita betul dak...kalau dia tak buat lagi, lama2 dia buat jugak...he..he..he janji kena bagi yang terbaik untuk dia, pasti dia ingat kat kita ja...he..he

PuteriSatu said...

ref : muehehehe....

zam : ko jahat...tak mo kawan ko...

syikin : sesama la kita berkongsi info..

shami : ya betul tu....

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

wekLA..BOX BORAK

PuteriSatu said...

lyzz : aku tak reti aar nak wat box borak.....ko tolong wat leh...?

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

alahai..ko pi kat box tu..double klik..then ikut jo arahan dio...kono register dulu

jerangkung said...

no komen..ekekeke

razlizahazleen said...

err..naper lelaki lagi byk mengeluh?*wink*