Wednesday, August 23, 2006

Lawa Ke...Tak Lawa....Muehehehe....

Sambil baring-baring tengok tv….citer apa ntah..aku tak ingat…tapi ada 2 orang pelakon pompuan…yang pada aku..tak de bakat berlakun…tapi nak jadi pelakun…kesian 2 orang pelakon pompuan nih…

Aku : Abang…lawanye pompuan nih….
Yon : Lawa…? Apalah sayang nih…semua pompuan dalam tv semua kata lawa…
Aku : Eh betul la lawa…..Lawa ke tak pompuan tu?
Yon : Ntah…biasa je….Sayang lagi lawa…(sambil buat ummuah..ummuah kat aku….)
Aku : Eleh….pandaila abang….
Yon : Betulla….
Aku : Sayang ngan Era Pazira mana lawa….(wakakaka….ngan Miss Msia tuh..)
Yon : Sayang lagi lawa….(Sambil buat ummuah..ummmuah lagi….)
Aku : Emmm..Sayang ngan Siti Nuraliza mana lawa….
Yon : Hish…jauhla sayang lagi lawa….(buat uummuah..uummuah lagi..)
Aku : Sayang ngan tu ler…pelakon mulut seksi tu…anjelina joli tu..?
Yon : Eh…eh….itu ke….jauh bumi ngan langitla sayang lagi lawa….(buat uummuah..ummuah lagi..)
Aku : Abang tipu aar..tipu…tipu…tak logik aarr….(sambil pukul2 manja Yon…)
Yon : Eh tipu apa plak….
Aku : Abang tipu…semua orang lawa2 tu abang kata tak lawa….tipu la tuh….
Yon : Eh mana ada tipula..memang betul….Sayang abang lagi lawa pada diorang-diorang tuh….uummuah..ummuah….(sambil cium-cium pipi aku….dia suka buat pipi aku cam pipi baby….)
Aku :…senyum…(dalam fikiran aku dok fikir…..lawanye aku…..muahahahaha….)

Abang….Sayang bahagia dengan abang…sayang betul2 bahagia….Abangla kekuatan hidup sayang….terima kasih…kerana membahagiakan sayang….Terima kasih…kerana melimpahkan sayang dengan kasih sayang….Terima kasih atas segala-galanya abang….Sayang memang tak pernah terfikir akan sebahagia sekarang…Dah hampir 5 bulan kita kawin….segala-galanya amat indah untuk sayang kenang…dan sayang harap….kita akan lebih bahagia….dan lebih bertolak ansur…lebih berkasih sayang…lebih lengkap melengkapi….lebih membimbing antara satu sama lain…dan lebih menerima apa pun seadanya….ya Abang….Setiap kali sayang cium tangan abang lepas solat…setiap kali tu sayang rasa…bertuahnya hidup sayang punya Abang….bertuahnya hidup sayang jadi isteri abang…terima kasih Abang…. Sayang sentiasa dan akan sentiasa mendoakan rumahtangga ini akan kekal hingga akhir hayat kita….dan dilimpahi dengan kasih sayang….

23 comments:

jerangkung said...

kalau bini aku tanya...aku diam ajer... bila kata lawa...dia cakap aku bohong...bila kata tak lawa..tidur luar ler...selalu aku jawab cantik bukan ukuran untuk menilai cinta aku padamu...cinta aku padamu kerana kau sanggup terima aku seadanya dan aku menerima kau seadanya...

PuteriSatu said...

jerangkung : muahahaha..padan muka ko...tak pandai bodek bini ko.....pompuan ni memang suka dipuji..walaupun dia tahu dia tak secantik pompuan2 yang lawa tuh..tapi klu dipuji..memang la suka sesangat..wakakka...itu lumrah wanita ...faham tak Encik Jerang...

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ikhlass ke tuhhh...muahaha

Sastri said...

wowowowo... romantika betui ek...

PuteriSatu said...

lyzzz : ikhlas tak ikhlas tu belakang cerita...muehehehe....janji aku dah perasan aku lawa...wakakaka....

sastri : muehehehe..romantika de amor....

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

perasan pun..perasan lerr...janji rockkkkkkkkk

Syikin said...

walaupun ada wanita lbih lawa drp isteri dia, tp padanya isterinyalah paling lawa hingga membuatkan dia jatuh cinta padanya. begitu juga sebaliknya..tak begitu? hehe

Aku Bukan Bidadari said...

wei wwei apa sebut nama akak aku.. hehehehe

berani ar depa kata kita tak lawa..kalo suami kita kata kita tak lawa..siap ar depa!

PuteriSatu said...

syikin : tul tuh...

abb : akak ko..sapa akak ko....

marlinabaharom said...

hee..hee.. semoga berbahagia ke akhir hayat!

PuteriSatu said...

marlina: insyaallah....

zamdee said...

Zzzzzzzzzzzzzzzzz........

PuteriSatu said...

zam : zzzzzzzzz.....tido...tido...

Shami said...

Puterisatu, kelakorlah, buat akak senyum sorang2...ader jer..idea kamu nak buli yon..eikkk..

p/s: pernah tak yon buat kamu sedih...ker sakit hati ker...he..he korek citer...kongsi eikkk..

PuteriSatu said...

kak shami : sesekali kak ada peluang boleh buli..kita buli....


sedih - sabtu time dia pi keje i cuti...sedih aar..uwaa...

Sakit hati - time dia tengok bola...kita panggil pun dia wat tak dengar..

boleh kak...muehehehe...

sharinna said...

Awwww...
Itu baru org kata Bohong Sunat. Hahahaha...
Taklah...
Mesti lah binik lawa..
Kalau tak lawa takkan ada nafsu..
Hahahahaha lagi...

Mamamanja said...

pakwe aku plak bila dia kata aku lawa, aku suka kata dia tipu... tp bila dia kata aku x lawa, aku mesti suh dia cakap lawa jugak! muahahaha.

tingat masa bebaru kawin.... cam ko ler.... berkepit dan guro senda selalu... rasa bahagia. nak2 plak masa tgh jadik mak buyung.. manja gila. tp skang sejak dah ada anak dah kurang sket dah rasa sumer tuh. asyik ngan anakkkkkk jerk! isk..isk..isk..

elly said...

apa yg penting suami ko yg puji..org lain kata apa itu tolak tepi je...tepis jauh2

Faridt said...

Pujilah dan sanjungilah suamimu selalu kerana syurga dibawah tapak kakinya. Sekali sekala apa salah jika dicium tapak kaki suami ambik berkat.Takkan suami je cium kaki isterikan :)

Junita said...

lawa ker tak lawa ker... nak buat cam no.. dah jadi bini..kena la trima seadanya..
ju ada tanya hubby - bang...ok tak i pakai baju ni....
hubby : hmmm.....
ju:bang..jawabla...
hubby: hmm...ok...
ish..malasla cakap ngan abg ni...
dia just senyum perli...

PuteriSatu said...

sharina : yer betul...

mamamanja : manja-manja kena selalu..dan selamanya...ambik kesempatan untuk bermanja dengan suami....

elly : ya betul...janji suami aku puji..bohong sunat ke..apa ke...aku tak peduli...mueheheh

farid : betul tu kan...sesekali apa salahnya...cam kita manja dan cium kaki mak kita dulu kan...

Junita : hubby aku jarang jawam emm...seba dia tahu...wife dia memang nakkan jawapan yang tepat...bukan emm jek...muahahah

umeboshi said...

puterisatu..kiter dah jejak kaki sampai sini.ehhehe.. anyway, baguih la bermanja manja slalu. sekali sekala buli membuli.ekkeke..

PuteriSatu said...

umeboshi : thanks..sebab sudi jejak kaki sampai sini....manja-manja membawa bahagia kan....muehehe