Saturday, August 05, 2006

Mem Yang Seronok...Mueheheh....

Hari ni, Yon hantar lagi…wah..wah..dia kata..dah seronok jadi mem ya..dia kata aku…aku kata…abang pun dah seronok jadi driver kan…muehehehhe…Kalau dia hantar aku…pandai plak awal dia bangun…agaknye dalam minda dia risau kena hantar aku dulu….agaknyela…pada ramalan aku…

Dan semalam petang….Yon keluar ofis awal…ambik keta kat EON terus balik….so dalam pukul 5.45 dah sampai ofis aku….Hari ni dah tak boleh keluar awal dah…dia keluar cam biasa…dan aku kena tunggula sampai 6.30 petang….itu yang lemah tu… Datang awal pagi..bangun awal pagi…tak per lagi…tapi tak per la…bukan selalu dan bukan hari-hari pun… Semalam balik terus pegi pasar malam…teringin nak makan nasi kerabu…Yon beli nasi dagang…akak pun beli nasi kerabu…untuk berbuka puasa… Sampai umah dalam pukul 7.00 lepas hantar akak…sempat lagi kitorang tengok drama cina kat TV2 `Lady Fan’ best citer tu….seronok sangat kitorang tengok… kitorang mandi..dan berbuka puasa….lepas berbuka…solat maghrib…dan lepas isyak….Yon bukak DVD …aku tak tahu DVD apa yang dia bukak…sebab mata aku memang mamai sangat….cam aku telan ubat tidur jek….bila aku sedar…Yon kata …dia nak tengok DVD..dan dia kata..ajak aku masuk bilik…Aku tak sedar bila masa Yon keluar bilik untuk sambung tengok DVD…memang aku tak sedar….penat betul aku rasa malam tadi…badan aku pun rasa seram sejuk je malam tadi….tapi aku tak tahu kenapa masa aku tido…bila Yon dah tinggalkan aku kat bilik tu…aku rasa cam tak selesa je..mimpi ntah apa-apa…pastu aku rasa cam aku sedar…tapi aku tak leh nak bersuara…aku nak panggil Yon….tapi susah sangat….seksa aku rasa masa tu…tapi apa pun….aku tertido gak..sampai ke pagi….lenanya…..pagi plak sejuk…bestnyer tido….

So esok lusa cuti….Sabtu datang lagi….eeeeiiiii….hadapi ajela kan….keboringan hari Sabtu…muehehehee…dan hari Ahad….ada undangan istimewa….wah..wah..blind date nih….muehehehhe….member chat yang paling kamceng nih…aku harap…persahabatan kita kekal selamanya….insyaallah…dan Ahad ni mungkin titik permulaan pertemuan kita…walaupun kita dah berbulan bersembang di chatroom…dan ikhlas aku rasakan…kita dah bertahun kenal…..walaupun masih baru lagi….

9 comments:

Ayu Mohamad said...

PS, aku nak komen pasal peknen tuh.. ko bwk bertenang.. jgn tensen sbb kalo stress lg takleh nak lekat.. aku dulu stress jugak.. so doktor pesan kat aku jgn stress sgt nanti hormon jadi tak stabil..

aku ni ha dah setahun setengah dah.. skang ni aku jumpa gynae and buat treatment.. ko jgn la susah hati okeh?

Puteri Satu said...

yerla Yu...aku ok...cuma time aku dengar orang baru nak peknen tu yang aku stress tu...

Ya ke...ko cam member aku aar...member aku bulan 9 ni genap 3 tahun kawin..sekarang buat treatment kat HUKM...dia kata awal bulan ni masuk wad..dr nak buat operation kecil...aku sentiasa doakan kebahagiaan aku dan kawan2 aku...semoga dipermudahkan peknen..

AppleB said...

wah wahh wahhhh..seronok tul dia jd mem yach. takpe teruskan perjuangan itew ehehhehehe

Puteri Satu said...

aple : seronok ...dok nyandor je sebelah...

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

den pun cam sonok jo jd 'mem'...jarang sgt dh bawa ketoo...alasan den..kalau den bw,..nanti abg takutlak...baik abg drive jo...huhuhuhu
> cito pasal peknen..den pun hampir stress gakk...tp tu kan rezeki..berserah n usaha jo lahh..tp kan..period den sjak kawin nih..mmg selalu lewat la..polik tul..hormon berubah la kutt...ermmm

Puteri Satu said...

lyzz : itu ler aku pun seronok sekarang jadi mem...

itu ler...aku pun sama ler cam ko...tul la ...tapi kekadang kita kata gitu..sebb nak pujuk hati kita je kan supaya jangan stress.. tapi lyzz...orang lepas kawin memang cenggitu..perubahan hormon...

Aku plak...selalu awal 2-3 hari...cam tu...hormonla tu kot ek...

Puteri Satu said...

pb : kita geng aar kak...seeett... Jahat si Kam Teng tu kan kak....eeiii geram..geram...

pekan said...

emm.. baru jer singgah blog ni.. thank you sbb sudi singgah blog saya sebelum ni.. tak sempat nak baca habis achieves tu.. baca 2-3 entry jer..

nak panggil aper erk..? PS erk..? pangkar akak ker adik erk..? saya ni nak kata tua tak la sgt, nak kata muda tu, perasan la jer kot.. hehe..

ok, PS, seronok jadi 'mem'.. bila la saya pun dapat jadi 'mem' macam tu.. sbb kena drive sendiri la, saya meletakkan jawatan kerja di KL tu, tak larat nak menempuh jem tu hari2.. sekarang ni dekat sikit.. tapi jem mmg tak leh nak elak la..

pasal perubahan hormon tu.. no komen.. den blum ado pongalaman laie..

opss.. selamat pengantin baru.. masih baru lagi kan..?

Puteri Satu said...

bie : thanks..tima kasih banyak2...beri semangat...

pisces : muehehe..tak per..tak komen pun tak per....