Friday, September 29, 2006

Bahagianya Hidup Ini Kalau.....

Salam Ramadhan....

Hari ni hari ke lima kita berpuasa...
Alhamdulillah aku dapat berpuasa macam biasa...
Walaupun badan lemah semacam...
Bangun pagi je...kat ofis...rasa cam nak tido...nak baring je...
Walaupun setakat ni aku tak de muntah-muntah...atau pening-pening...
Tapi badan terasa lemah sangat...
Cuma aku kuatkan hati tak nak terlalu ikutkan sangat badan ni..
Klu tidak..makin lemahla aku...

Semalam pegi pasar Ramadhan...
Beli lauk pauk...semuanya tak de rasa...
Aku - makan 5 suap je nasi...
Lauk tu semua tak kena ngan selera aku...
Hari ni dah pesan ngan mak...teringin nak makan acar masak taucu...
Hari ni...pesan ngan mak...kita masakla...
Lauk beli semua tak de rasa...muahahahha...
Badan lemah aar....keje banyak lak tuh...
Mood...kurang okla hari ni...
Kalaulah dapat baring...dapat tido...
Alangkah bahagianya hidup ini...

12 comments:

elly said...

seronok ada mak dia kat sini...leh request apa je nak makan...takpe tak larat tolong mak masak..kakak ko ada...biar dia aje jd assistant dapur...mueeheheheh...

PuteriSatu said...

elly : muahahaha....itula...tapi kesian gakla kat diorang tuh...tapi aku memang tak larat betul....melepek aku bila petang...kekadang aku gagahkan gak...malas ikutkan sangat...

Aku Bukan Bidadari said...

Sian ko..takper dua tiga bulan lagi ok lah tu..tgh nak serasi kan badan nih. kan kan kan

PuteriSatu said...

abb ; eemmm tak per...aku masih ok lagi..cuma tak larat tu jekla...tak per la...kena sabar bebanyak...kena fikir orang lain lagi teruk pada aku nih...so kena bersyukur dengan apa aku alami ni..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ermm..mmgler..memula..bdan mmg raser cam gitu...x brp serasi kann...hormon tuhhh...hehehehe...lagipun trimester pertama lagik kan...x sabo nk abiskan trimester pertama nih..nk ilangkan raser malas n lemah..heheheehe..kalau diikutkan..mmg nk terbaring jo raser...hehehee

PuteriSatu said...

zu : itu aar....tak perla..sabor jekla ek...

alinlai said...

pi la tido jap ke ke ke...

Ummi insyaAllah said...

siannya...sabar2...mknlah mknn yg membangkitkan selera skit...
lagi satu mkn kurma byk2...dan minum jus byk2..insyaAllah tenaga pulih kembali.

lizazul77 said...

bestnyer leh merasa air tgn mak hari-hari bulan pose nih... teringat aku kat rendang pedas udang ngan gulai asam batang keladi yg mak masak.... ulp..(sambil menelan air liur) uuuwwwaaa!! mak.. anak mak rindu masakan mak......!!!

tgazfa said...

Selamat Menjalankan ibadah Puasa PuteriSatu!!!! :-)

Ayu said...

Semoga ko dipermudahkan Allah dalam mengharungi ramadhan kali ni.. tak sabo nak nengok peyut ko hehehehe :)

PuteriSatu said...

alin : tido ya..iyerla tuh..

ummi : insyaallah..aku sabar ni...aku masih leh bertahan..insyaallah..

liza :datang umah aku la..rasa air tangan mak aku plak..muahahaha..

tgazfa :iyerla..salam ramadhan..

Ayu : insyaallah berkat doa ko... peyot aku...peyot aku besar mana yg ko tak sabor nak nengok tuh?..peyot aku sekarang pun ko leh nengok...mueheheh...