Tuesday, October 17, 2006

Salam 23 Ramadhan...

Salam 23 Ramadhan...

Tarikh : 15 Oktober 2006
Tempat : Ampang
Lokasi : Kat rumah dalam bilik...atas katil...
Masa : 11.00pagi

Buat-buat tidur...
Buat-buat penat...
Buat-buat tak larat...

Yon : Sayang...jom siapla..nanti lewat balik umah mak abang...
Aku : aarrghh...syg tak larat aar....
Yon : Tak larat naper....?
Aku : Tak larat....seme tak larat...ngantuk...mual-mual..seme ada...
Yon : Nak muntah ke...? Muntahkan ajela....jangan tahan...
Aku : Tak nak..rasa mual je...badan tak larat...
Yon : Sayang pi mandi...nanti segarla badan tuh....
Aku : Tak mo..syg tak larat...(Sambil ngeliat-ngeliat)
Yon : Hish..naper nih....syg demam ke...(sambil tangan dia letak kat dahi aku)
Aku : Tak....(Aku sedih....nak nangis sebab aku tipu...aku buat2 tak larat...eiii teruknya aku)
Yon : Eh Naper plak nih...?
Aku : Abang jadi tak nak balik umah mak abang...?
Yon : Jadila....dah janji ngan mak abang..sian dia...dah beli macam2 nak masak...
Aku : Sayang tak nak ikut abang..sayang tak larat...(sambil nangis2...)
Yon : Eh tak leh cam tu....mana boleh...naper syg tak nak jumpa mak abang ke...raya ni kan kita nak balik kg sayang....minggu ni kita balik la jumpa mak abang...(pot-pet..pot-pet...bebel..bebel..)
Aku : Tapi sayang tak larat...(Aku dah nangis...nangis tu...sebab aku tengah menipu....ya allah..aku tipu Yon....mesti aku dosa besar....takuuuuuut)
Yon : Sayang duduk je dalam keta..baring2 ya....kita balik berbuka je ya sayang...lepas berbuka kita balik la....
Aku : Tak mo...tak mo...tak larat..sayang tak larat....(eeii kenapa aku degil sangat...teruknya aku....
Yon : Sayang jangan nak buat hal ya....dahla raya ni balik kg sayang....sepatutnya mlm tadi kita tido umah mak abang...tapi abang ikutkan sayang...sayang tak nak tido umah mak abang...ok...abang ikutkan sayang nak balik hari ni...dah sampai hari ni sayang leh kata sayang tak larat plak....!! (AArrrggghh...YOn dah marah....matila aku..habisla aku.....)

Apapun semalam aku balik gak ikut Yon...Dan dalam keta...aku gaduh...gaduh...gaduh...aku nangis..nangis...sampai mata bengkak....teruk aku....memang aku teruk....

Tapi alhamdulillah aku cepat sejuk....Yon pun cepat sejuk...kasih sayang kami lebih dari segalanya....aku tak berkecil hati..YOn pun sama....alhamdulillah...

Mungkin sebab aku dan Yon dah lama sangat tak gaduh....bila gaduh baru ada thrill....muahahhaha....

11 comments:

elly said...

hehehehe...jgn amalkan selalu....tipu2 suami tu...bulan2 pose nih...anyway aku paham perasaan ko...

PuteriSatu said...

elly : itu ler.....aku tahu aku salah...aku dah mintak mahap dah....Yon pun dah mahapkan aku dah.....uhuk..uhuk..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

mm..aku pun ari tu raso maleh gak pi umh mak hubby aku..ajak berbuko pun aku maleh..hikhikhik..alasan x larat..poning..tp mmg pung..sbb raso nk baring jo..x kan nk pi umh org nk baring jo kan..umh sdiri ..x kisah lagik...

PuteriSatu said...

zu : eeiii ...ko ler sorang yang faham perasaan aku kan....aduhai...muahahahha..sabar jekla...

Faridt said...

peringatan dibulan mulia ini,mak mertua mak juga tau. derhaka kat mak/ayah mertua tak masuk neraka jugak tau. kenalah hormat.jadinya sama adillah. dah berkahwin ni mak bapak sama-sama kena kongsi bukan setakat anaknya sahaja :)

happyirfa said...

kpd puteri..merajuk tu boleh,org kata merajuk pd yg sayang.tapi jgn sampai buat pasangan kita hilang sabar..nanti menyesal tak sudah..keluarga mentua dan keluarga kita sama jer..kalau d takdirkan outeri dpt anak lelaki nanti,bila dia besar puteri mesti nak anak lelaki puteri layan puteri lebih dr wife dia kan?so apalah salah berkorban sikit utk kebaikan besama..betuah puteri dpt sumai yg sabar..hrp rumahtangga puteri aman damai ke akhir hayat dan dpt anak yg soleh

PuteriSatu said...

farid : so far...tak penah lagila tinggi suara kat mak mertua....cuma bab nak balik umah dia tuh yang berat sikit..bab derhaka tu..rasanya tak pernah lagi..dan insyaallah mintak dijauhkan dari derhaka tuh...

hppy : thanks your advice....akan cuba perbaiki dari masa ke semasa...maybe baru2 ni je kot..dah lelama nanti i rasa i ok kot....act i baru 6 bulan kawin..maybe masih kekok lagi....

oren said...

salam..

nih aku visit ngko balik..erkk..biasak la tu, moody sbb ada baby..

take care, yaa..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

tp dh nk akhir tamadhan nih..x la maleh cam awal ramadhan dulu..hikhikhik..nk..nk..MIL aku baru pindah...berbuko di umh baru ler...hehehhe

::ziLla:: said...

hehehe...cam sama je kes kite ni...

edyan7 said...

hik...hik..hik... rasa bersalah pulak tu! :oD.