Friday, November 24, 2006

Doa Untuk Mak...

Assalamualaikum….

Petang ni…aku nak balik kg….esok aku cuti...Insyaallah mak aku akan berlepas ke tanah suci pagi Sabtu – 25 November 2006. Alhamdulillah hajat mak untuk menunaikan rukun islam yang kelima dimakbulkan tuhan insyaallah…aku cukup gembira…gembira kerana hajat mak selama ni…bakal terlaksana…dalam masa yang sama…aku sedih…sedih sebab akan berpisah lama dengan mak, berpisah selama 47 hari dengan mak satu jangkamasa yang cukup lama. Walaupun kadangkala aku pernah tak balik kg selama dua bulan…tapi mak masih berada di bumi Malaysia. Kali ini lain….anak mak pasti akan rindukan mak…rindukan gelak tawa mak…rindukan bebelan mak…rindukan kata nasihat mak….(tika aku menulis entry ni….aku cukup sebak..aku sedih…bercampur gembira…aku tak tahu air mata ini ..air mata gembira…atau airmata sedih…) tapi anak mak relakan pemergian mak selama 47 hari sebab itu adalah hajat mulia mak….itu adalah panggilan untuk mak…alhamdulillah….doa aku….tulus ikhlas semoga mak sihat semasa di sana…dan selamat pergi..dan selamat kembali….itu doa aku yang tak pernah putus….Usai solat…tak pernah sekali aku tertinggal mendoakan kesejahteraan mak….dan setiap kali itu….aku pasti menangis….segala kasih sayang mak tak de tandingan dalam dunia ni….takkan aku dapat cari galang gantinya….Mak kami sayang mak…kami doa…Mak selamat pergi…dan selamat kembali….semoga mak mendapat haji yang mabrur….insyaallah….

20 comments:

Faridt said...

Saya mengucapkan Selamat Pergi Menunaikan Haji dan Selamat kembali ke Tanahair buat Mak puteri.

PuteriSatu said...

farid : tima kasih faridt...doakan semoga mak kita selamat pergi..dan selamat balik dengan sihat sejahtera ya..dan mendapat haji yang mabrur....tima kasih..

RaFFLeSiA MeRaH said...

adehhh...ko ni wat aku bergenang airmata lak...tapi kalau boleh aku cuba nak tahan jugak, kalau aku nangis aku tahu mak mesti risau nanti...

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ya...moga semuanya selamattttttt...

> put3..masuk la..www.meebo.com..kalau x leh kai ym tuh

Syikin said...

salam,
sebak akak baca entri ni. InsyaALlah, mudah segala urusan haji mak Puteri ni, yg pentng kita as anak mendoakannyakan?

happyirfa said...

ala puteri ..jgn sedih sgt..biasalah tu.doakan jer selamat disana dan selamat kembali ke mesia..buleh pesan?pesan kat mak puteri doakan saya dpt keje kerajaan sbb interview ari isnin ni..thks

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

kalau tau perjalanan idup mak dia...lg sedih kak syikinnn....uwaaaaaaa...moga selamatttt...

PuteriSatu said...

rm : looor jgn ler ko nangis depan mak nanti...ala mak tahu kita sedih sebab sayang kat dia....bukan sebab apa...

zu : ya selamat..aku nak kirim suh mak aku beli bunga genggam fatimah tuh...yang bagi mudah bersalin tuh...betul ke nama cenggitu...?

syikin : insyaallah kak syikin dipermudahkan segalanya...saya tetap mendoakan...

irfa : insyaallah nanti beritahu mak ya....

PuteriSatu said...

zu : aá....semuanya dugaan dari allah...kan allah akan menguji insan yang dia sayang....kan...

ummibatrisya said...

ummi doakan semoga mak puteri selamat menunaikan fardu haji dan selamat pulang ke malaysia. tak lama puteri, kejap je kan . ummi pernah berjauhan ngan mak ummi selama bertahun. hanya doa dan telefon je penghubung kitaorg.

Apple Pie said...

aku dulu,2 mak bapak aku langsung takmo telefon ke rumah. katanya takmo risau pasal kami takut takleh nk kyusuk nnti. lepas tu ada kejadian terowong runtuh. tiap malam kami adik beradik menangis sbb tatau khabar berita idup ke mati org tua kami. tiap hari call pi lembaga tabung haji tanya status. tiap malam tgk berita kalau2 ada nama tersenarai. udahlah takde sedara mara yg jaga kami kat sini cuma harapkan jiran2 je. yg kami mampu buat cuma berdoa dan tunggu tarikh dorang balik. masa tunggu kat airport pun berdebar2 pasal takut takde. sib baik ada.

so aku harap ko jgn sedih sgt yer. semoga mak ko selamat pergi dan selamat kembali dan mendapat haji yg mabrur :D

edyan7 said...

yan doakan semoga mak kak puteri dan kak RM ni selamat pergi dan selamat pulang...dan yang penting sentiasa sihat sejahtera semasa beribadat supaya dapat haji yang sempurna... amiin...

Anonymous said...

owh...moga mak puterisatu selamat pergi & selamat kembali menunaikan Haji ek...

Anonymous said...

owh...moga mak puterisatu selamat pergi & selamat kembali menunaikan Haji ek...

PuteriSatu said...

ummi : ya ke..insyaallah..doakan mak kita ya...semoga selamat pergi dan selamat balik...

apple : ya ke...aduhai kan...semuanya tuhan yang tentukan ya tak...

tima kasih kawan2 blog semua..yang mendoakan...terima kasih..yang bagi nasihat..tima kasih..

PuteriSatu said...

yan : tima kasih...sama2 kita doa..

umeboshi : tima kasih bebanyak sebab doakan...

marlinabaharom said...

Alhamdulillah.. tercapai jugak impian mak untuk menunaikan haji yer..

p/s ko dah start menabung kat Tabung Haji ker????

PuteriSatu said...

MB : alhamdulillah MB tercapai gak hajat mak aku...sebab tu aku hepy...

alhamdulillah aku memang menabung kat TH....

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

put3..org nk pi saner..kiter maner leh nk kirim2...x elok laaa

PuteriSatu said...

zu : itu untuk kebaikan kita tak per weh...lain la ko nak kirim gelang memang tak leh....klu kirim ubat tak salah weh...