Tuesday, November 14, 2006

Kelmarin dan Semalam...

11 November 2006

Assalamualaikum....salam untuk semua...lepas raya ni...rasa cam malas je nak update blog...tak tahula kenapa...pada kengkawan blog yang tertanya-tanya kenapa dah lama tak update blog...minta maaf ya klu jengok blog ni masih lagi entry yang lama...Hari ni petang ni...aku cuba untuk update..walupun aku tak pasti apa yang aku nak ceritakan...esok lusa cuti..dan ahad mungkin family Yon nak datang...aku pun tengah blur apa yang aku nak masak untuk diorang..dengan keadaan aku yang tak berapa stabil sangat...tapi alhamdulillah....aku sebenarnya sihat dari kengkawan aku yang pregnant..tapi mabuk-mabuk teruk....kira aku kena banyak bersyukur...alhamdulillah...

Cuma perangai negatif yang aku rasa ada pada aku ni...selalu teringin memacam...tekak aku ni..rasa cam nak makan itu la..nak makan ini la...kekadang aku rasa selera aku ni bertambah2...tapi memilih gak..dulu aku suka makan tomyam..sekarang dengar Yon sebut tomyam pun aku dah kembang tekak....Laksa memang peberet aku la...hari-hari makan laksa pun tak per aku rasa....mchicken...hush..sedapnye....dan aku suka makan kismis yang besar-besar tuh...sedap...aku suka sangat...orang kata baik untuk otak baby...

13 November 2006

Semalam...alhamdulillah family Yon datang...semuanya berjalan lancar...aku just masak nasi...dan lauk pauk sikit2...kebetulan ada masa lagi...aku buat kan bihun sup...ya allah penatnya rasa...baru aku tahu..aku tak leh berdiri lelama...rasa nak pitam pun ada....kaki pun sakit....tapi alhamdulillahla...Yon rajin tolong aku..klu dia tak tolong semalam tak tahu la apa jadi....MIL & FIL aku sampai dalam kul 1.30...
alhamdulillah...semua berjalan lancar....dalam kul 4 adik ipar aku plak smpai...dengan wife dia....sampai ke malam...bihun sup pun habis..nasi je tinggal... Malam..belum pukul 10 aku rasa penat sangat....dan aku tak sedar..bila masa Yon kemas meja...kemas dapur..basuh periuk..basuh pinggan mangkuk semua...pepagi tadi aku bangun tengok semua dah bersusun...tinggal simpan je....itu ler citer semalam...

3 comments:

Alinlai said...

rajinnya tuan puteri....awat tak order je? orang pun faham kalau order je the foods :)

Puteri Satu said...

alin : rasa macam tak fare je 1st time FIL & MIL nak datang umah order je...rasa tak puashati...nak gak buat hasil dari air tangan sendiri...

Yana said...

hmm..bestla MIL & FIL datang umah..leh tunjuk skill :)

baru skang la nak mengupdate aper2 yang patut...sbb dah lama sgt menghilang..sampai tak ingat aper dah sebelum... ;)