Tuesday, September 14, 2010

Aidilfitri 2010 Di Sepang

Salam Aidilfitri untuk semua... alhamdulillah... Syawal sudah masuk hari keenam kita lalui... dan hari ni mama sudah mula bertugas semula.. seperti biasa... rasa cukup sayu meninggalkan ramadan yang lalu.. tahun depan semoga kita masih merasai nikmat ramadan lagi... dan melalui Syawal yang cukup meriah dan bermakna... alhamdulillah.. Aidilfitri yang pertama.. mama buat pertama kalinya menyambutnya di rumah mertua di Taman Seri Bayu, Bagan Lalang, Sepang setelah 4 tahun berkawin... hiks.. 3 tahun yang lepas... kami menyambutnya di Chenor, Pahang... untuk tahun keempat... biarlah kami merasa kemeriahan di rumah keluarga sebelah suami pula... walaupun... sedih sangat... tapi adat berumahtangga... kena ada tolak ansur... so.. dah papa kata di Sepang dulu... mama akur...

Beraya di Sepang taklah banyak bezanya beraya di kg sendiri... cuma diorang tak de buat lemang sebelum raya... dan tahun ni juga... akak ipar dan keluarga beraya di Sepang juga... maka bertambah meriahlah rumah mertua... Adik ipar dan isteri juga beraya di Sepang... cuma akak ipar yang di Salak Tinggi saja beraya di rumah sendiri... sebab dekat.. selalu pagi raya mereka berkunjung ke Sepang... Malam raya macam biasa... mak mertua masak kuah kacang, nasi impit, rendang ayam dan daging.. dan juga masak lodeh... lemang cuma beli...

Mama seperti biasa... segan nak ambik gambar di rumah mertua ni... so.. ini ajelah gambar yang sempat dirakamkan dari hphone papa Aqilah... we all tak sempat bergambar satu family disebabkan satu insiden selepas acara maaf bermaafan berlaku... nak dijadikan cerita.. Aqilah yang begitulah tak diam.. terlompat terkinja.. happy kot dengan ramai orangnya... dengan dapat duit rayanya... dengan macam-mcamlah dah ramai-ramai cam tuh... tiba-tiba terjatuh.. dan mulut terlanggar bucu meja... apa lagi... meraung cam apa... tak berdarah cuma bengkak kat bibir... jenuhlah masing-masing pakat memujuk ajelah... mentanglah dia paling bongsu kat situ.. dah tentu dia paling diberi perhatian... alih-alih.. itu ini.. dah pun pukul 11 lebih... tak boleh berlengah sangat.. sebab kejap lagi.. lelaki-lelaki nak ke masjid... satu rumah belum jengah... last-last tak sempat bergambar... kitorang terus bertandang ke rumah jiran mertua... dan terus ke rumah abang ipar di sg. pelek.. hajat di hati nak tunggu akak ipar di Salak Tinggi tiba... tapi masa tak mengizinkan... kami harus bertolak balik ke Pahang... Dan ini ajelah gambar yang ada Aidilfitri di Sepang...



Kami sekeluarga...


Mama dan Aqilah Najla... Pada mulanya sangat sedih... sebab Aqilah berkeras tak nak balik umah Nenek di Sepang... Tapi akhirnya.. dialah orang paling seronok... alhamdulillah...


Pagi-pagi atok Aqilah dah sms ucap selamat hari raya untuk cucu kesayangannya... dapat mesej dari Atok Aqilah... rasa tak sabar nak balik Pahang... seumur hidup tak pernah beraya di tempat lain melainkan rumah dan kg sendiri...


Aqilah di pagi raya...


Belakang tu.. husband akak ipar punya lukisan... abstrak... besar ya amat... tak tahu berapa ribu regenya...




Ni masa akak ipar minta ampun dengan mertua... yang duduk tu mak mertua dan bapak mertua...


Ini 2 orang sepupu Aqilah.. anak akak ipar... Abang Iman dan Abang Ikhwan.. Abang Iman sebelah kiri sekali tu sangat suka melayan Aqilah... tak berenggang langsung dengan Aqilah... sebelah kanan sekali... husband akak ipar... pun suka sangat melayan Aqilah..

Apapun... alhamdulillah.. raya pertama di rumah mertua... selamat mama lalui... terima kasih untuk mak dan abah... layanan untuk menantu yang tak seberapa ini... hahahaha... terima kasih banyak banyak..

6 comments:

kirana said...

cantik jer gambar raya akak..kelam2kabut pon ok..
kami punya huhuhu aisya taknak duk diam langsung...kat studio jer leh gagah

Biarlah rahsia said...

a'a cantik je gmbr araya akak...kami langsung tk sempat amik gmbr...

saya tiap2 tahun raya umah mertua dulu..huhu

atie said...

Salam aidilfitri mama,memang cantiklah gambar2 tu, berkenan lak dengan warna baju mama dan aqilah tau......

Ogy said...

cantiknyaa baju raya aqilah...aunty lak yg berkenan...ehehee

ann @ hatiberbunga said...

cantiknya baju aqilah..!!
dah makin rupa anak dara. hehe..

eynda said...

Comel Aqilah pakai baju kurung...rambut pun dah panjang ye :-)