Saturday, August 01, 2009

Jurujual Yang Tiadanya Budi Bahasa

Entry kali ni mama nak luahkan ketidakpuasahan hati mama pada Jurujual kat S&M Jewellery di Carefour Ampang. Ha..ambik... mama tulis nama kedai dengan gambarnya sekali (Kat bawah)... mama betul-betul terkilan dengan cara jurujual ni berbahasa... mama sebenarnya tak terniat pun nak beli getah rambut untuk Aqilah sebab yang ada kat rumah pun dah banyak sangat... tapi.. sebab masa keluar petang semalam tak bawak getah rambut... rambut aqilah tu pempahamla klu tak diikat.. so.. kebetulan papa singgah kat kedai hphone.. mama pun ambiklah kesempatan nak beli getah rambut... dan dalam masa yang sama... Aqilah beria-ia nak makan aiskrim... dah beli aiskrim.. mama pun terus masuk kedai S&M ni... masuk-masuk je... Jurujual yang tiada budi bahasa ni just memandang je mama masuk bawak Aqilah... dan dia terus buat keje dia... keje dia susun stok getah-getah rambut yang baru sampai tuhlah kot... mama pun tak pandang sangat... sebab yang mama perasan kat lantai tuh... penuh dengan pek-pek getah rambut yang belum disusun. Mama pun masuk nak cari getah rambut yang sesuai lah... alih-alih dengar suara dia cakap `Eiii...nanti habis kotor lantai kena aiskrim....' tanpa memandang kat mama dan Aqilah... waaah! sedapnye bahasa.... Ko meniaga kan.... nak tarik pelanggan tapi cam tu gayanya bahasa dia... u all rasa bagus tak bahasa dia guna tuh....? Darah mama dah menyirap dah... mama pun jawab... `Waaah... takut lantai kotor plak dah.... dah Aqilah... jom keluar... lantai kedai ni bersih sangat agaknye... lepas ni...jangan harap mama nak jejak kaki kedai ni lagi...!!!' Dengan suara yang kuat... ada sorang customer tengah pilih getah rambut terkejut, terus pandang mama... lantak situ lah.. mama terus belah... sebelum beredar... mama snap gambar jurujual kurang budi bahasa tuh... sorang kawan dia... dok pandang je mama... mesti dia kata... ntah mama nak buat apa dengan gambar tu...hahahaha... lantak situ... tapi mama menyesal sebab mama tak jumpa dengan taukeh kedai tuh... mama nak komplen pasal pekerja dia yang kurang budi bahasa tuh... bila dah berlalu tu... rasa menyesal lak tak cakap dengan jurujual tu nak jumpa taukeh kedai tuh sendiri... biar dia kecut... Habis... dah kerja ko memang jurujual... dah lanti kedai tu comot ngan aiskrim pepandailah ko mop kan... takkan ko nak makan gaji buta goyang kaki tunggu customer datang je.. kalau rasa nak pilih kerja mudah je... jangan kerja.. dok umah...sedang..goyang kaki... lagipun apalah sangat dengan aiskrim tu... tak de menitik sampai ko kena simbah satu baldi air...! Eiii... geram tul mama... lepas ni memang jangan haraplah mama nak jejak kaki kedai yang bernama S& M Jewelry kat Carefour ni lagi.. JANGAN HARAP!!!... Apalah salahnya beritahu elok-elok dengan muka senyum.. ini tidak... dengan muka muncung cam apa je.. eiii... memang takkan mama pegi lagi kedai tuh... so sesapa dok ampang.. yang selalu gi Carefour.. plz.. tak yahlah u all singgah kedai ni.. selagi pompuan Tiada budi bahasa tu ada... boikot beramai-ramai...

Tapi mama pun memang perasan.. dah 4-5 kali mama gi kedai tuh.. perempuan tiada budi bahasa ni memang membakar darah mama... muka masam cam limau nipis busuk... pastu berlagak cam besar sangat pangkat dia jadi jurujual tuh... tak pernah sekali mama dengar dia ucap terima kasih bila kita selesai buat pembayaran... betul.. mama perasan... lepas ni memang jangan harap lah mama nak jejak kaki kat situ lagi.. mungkin jejak kaki untuk mengadu ngan taukeh dia tuh mungkinlah... siaplah ko jurujual tiada budi bahasa...!

Ini adalah entry melepas perasaan geram dan marah... sesapa tak nak baca...abaikan sahaja...


Yang mama tandakan bulat merah tu gambar Jurujual Tiada Budi Bahasa.

p/s : Nasib ada sesuatu papa belikan untuk mama yang buat mama begitu happy...lalalallalala....Thanks papa...

7 comments:

shiemz said...

Sabau...cuba bawak bersabau banyak2.. Maafkan org disekeliling kiter.. InsyaAllah, akan lebih tenang... ok

atie said...

Betul tu, nak berniaga buatlah cara nak niaga kan, akak pun pernah kena jurujual yang macam tuh,Eeeee tensen jer tengok muka dia. Sabar ye mama...

ratna said...

sometimes mereka ni kena diajarkan jugak. kalau saya pun akan sound pastu blah.

fuadnis said...

eeeiii..kurang ajar kan!!klu sayalah..dah lama kene maki depan2 tu jugak..biar kecoh..biar dia malu besar..saya tak kira..ingat dia je ade angin..tak tengok angin kita lagik..

eh..sekali campur geram plak..he..he..

zino said...

senang je lain kali jangan datang lagi kedai tu.. hehe

nza said...

eee...biasanya gtulh..lebih kuah dr sudu.kuli2 ni yg lbh2 dr bos..ffhm2 le sndiri

zue_annie said...

sabar yer...tu la apa salahnya kan ckp elok2....

zue dulu pon pnah ada jurujual kata kat kawan2 dia..ke kami(zue n kwn)"hmmm depa2 ni bukan nya nak bli asyik tgk2 ja"..leh ke kata g tu..dr nak bli trus x jadi n smpai la x jejak dah kaki kdai tu...kira dekat 10thn la..