Sunday, August 02, 2009

~ Bihunnya Atok Aqilah ~


Lobak tu atok Aqilah potong besar-besar sebab Aqilah nak makan sama.. dia kan penggemar tegar lobak...

Ini brekfast pagi ni.... aduhai sedap ya amat... bukan mama masak... tapi Atok Aqilah yang masak... cedapnyee... mama klu goreng bihun ni memang tak menepati piawaianla.. asyik tak lulus je... terlembik la... terkerasla... ada je yang tak kena... kalay mee okey.. tak de masalah... mama pun bangun agak lewat... pukul 9 baru bangun... Aqilah dok meragam pagi tadi...tak tahu lah kenapa... pukul 4 bangun membawa ke pukul 6 baru dia nak lena... mama pun terlajak la... sedar-sedar Aqilah jerit nak makan kek... boleh gitu? Dia ngigau lah tu.. sebab mata pejam.. dia boleh jerit `Mama... nak lagi kek... nak lagi kek...' hahahha... ngigau makan kek sedap gamaknye... mama bangun-bangun sarapan dah siap.. ahaks... so kejutkan papa Aqilah... jap-jap gi nak kuar gi cari kek la gamaknye... nak buat sendiri tu time ni kemalasan tahap dewa nih... malas ya amat nak buat... tunggu tepung kek sampai la by next week... baru nak buat kek... ahaks... kebetulan menu brekfast mama sama dengan makcik nih plak kan... kebetulan tul...

2 comments:

blogresipi said...

Salam Singgah... atok buatkan mee goreng? waah... bestnye dpt atok pandai masak... hehehe

PuteriSatu said...

blogresipi ~ salam... best... walu sesedap mana chef terkenal masak... tak de bandingan airtangan ibu sendiri... tak gitu?