Saturday, August 21, 2010

Berbuka di Rumah Mertua...

Awal awal nak bitau.. gambar yilek pocik... sebab hphone tertinggal kat umah... tapi selalunya pun memang segan nak snap gambar kat depan MIL and FIL ni... tapi curi2 tu aci jekla... Ini baru sampai dari umah MIL.... sampai sana.. kul 7... sempat tolong hidang juadah je... lelain MIL dah masak...

Menu
Ketam tumis kicap,
Goreng Ketam,
Ikan Senangin Masak Asam,
Tempe Goreng,
Sayur Kobis,
Ikan Sepat Masin,
Sambal belacan dan ulam-ulaman...

Kitorang bawak pecal ngan kuih lopez je... Mama makan memang banyak.... nasi 2 kali tambah... klu hari2 makan umah m ak mertua ni.. mahu berkilo2 berat naik nih... sebab bila balik sana je.. mesti MIL masak sedap-sedap... memang wajib bertambah la... masak asam dia... walla... sedap ya amat... goreng ketam sesaje tu pun... sampai jilat2 jari... kita goreng tak de lak jadi gitu... hish... heran tol... kul 9... cabut balik... hahahaha... ini memang menantu hantu... tapi mama sempat kemas dapur dan cuci pinggan mak mertua mama dulu tau.. Alhamdulillah... dah lepas rumah mertua... next week insyaallah.. balik kampung berbuka di kampung pulak... maybe minggu satu lagi.. berbuka di rumah Cik Ngah Aqilah pulak... hari minggu dipenuhi dengan jemputan berbuka di luar ajelah... selalu every year.. kitorang akan peruntukkan satu hari untuk berbuka satu family kat luar... this year.. macam teringin nak menjamu selera kat hotel pulak.. tapi tengokla macamana.. kalau sempatla... oklah... nak solat isyak jap... Aqilah dah tido dalam keta otw balik dari umah MIL tadi... penat main kat sana... esok2 ada masa.. mama update lagi...

3 comments:

Ogy said...

pestime g dgr ketam tumis kicap..hik2..mesti sodapp...awat tak amek gambo kak...eheheh

@yue said...

mertua akk jawa eh..tgk tempe goreng mst x tggal...msk kicap pn..

org jawa klu msk mmg sedap2...^_^

Angah said...

Itu la namanya air tangan ibu kan..goreng telur mata kerbau pun sedap.