Sunday, August 22, 2010

Aqilah Ikut Papa Terawih...

Mama kat rumah... duduk salah.. bangun salah...
Aqilah malam ni menangis-nangis nak ikut papa gi terawih..
Tak boleh buat apa... dah beberapa malam dia asyik nak ikut papa je...
Tadi siap nak pakai baju kurung sendiri.. nak ikut papa solat...
Aduhai nak oi... kalau awak nak duduk diam tak per..
Ini... kita solat... dia mengacaula... then... ke hulu ke hilir...
Bukan nak tengok je kita solat...
Camanalah papa nak solat tu nanti...
Mama risau papa solat.. Aqilah merayau ntah ke mana..
Aduhai... Nauzubillah nak oi...
Papa kata.. kalau dia bising.. papa hantar je balik...
Mama yang resah kat rumah nih...

4 comments:

alia said...

he..he..biasa la tu...

Kauthar said...

bagusnye aqilah ikut papa gi terawikh..dok baik2 ye aqilah :D

Oyis said...

ololo.. bagus aqilah rajin nak ikut papa solat. tp kesian mama nya, x tentu arah kat rumah. hoepfully aqilah behave :)

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

sama ngn zahra.
tetiap mlm merengek nk ikut papa dia gi terawih.
xberani norly nk lepaskan sbb kalo kita solat kat umah pun, dia xreti dok diam, ni kan plak kt masjid.
tggu dia besar sikit lah, br berani nak ajak sekali gi terawih.sepanjang ramadhan ni, norly mmg lom gi terawih lg sbb zahra xde bbsitter.

ok x aqilah g terawih?