Saturday, August 21, 2010

Hari Ni Berbuka Di Rumah Mertua....


Inilah nyawa mama...

Hari ni tak yah pening kepala nak fikir masak apa...
Just fikir nak beli apa je untuk juadah berbuka di rumah mak mertua...
Nak masak malas... dah alang-alang tak berbuka kat umah..
Mood masak sudah terbang dibawa angin... hiks...
Gambar kat atas Aqilah kat meja makan... nak mengaco orang berbuka puasa...
Biasalahkan.. kalau dah ada anak...
Selalu suapkan dia makan dulu.. kasi kenyang.. baru kita berbuka...
Kadang-kadang dia dah kenyang.. saja buat perangai...
Nak berbuka sama... time dia berbuka sama kat meja makan...
Jawabnya makan nasi soploh pinggan pun rasa tak kenyang..
Nasi ditelan pun rasa tercekik kat tekak...
Bermacam peel dia buat...
Itu baru sorang tu.. kalau berdua...
Mesti lagi meriah... dan lagi menduga minda dan jiwa kan...
Huhuhuhu.... apapun.. anak-anaklah nyawa mama...
So lepas asar... nak siap-siap untuk balik ke Sepang...
Motif nak siap-siap lepas asar? sebab sampai sana ngam-ngam dah dekat waktu berbuka... so tak yah tolong berkecah kat dapur... (hahahaha... menantu hantu betul...)
Apalah yang mak mertua saya masak kan...???
Mesti semua sedap-sedap... gegegege....


1 comment:

elly said...

Mesti meriah tu...sama je meriah ngan lauk pauk berbuka....