Tuesday, May 16, 2006

Petang ni macam tak tahu apa yang nak ditulis.. macam blur jek. Entah kenapa ntah.. Apa yang pasti tiap petang aku mesti rasa nak balik cepat.. rindunye kat hubby aku.. rindu sesangat.. aku doa dan harapkan rindu dan sayang dalam kehidupan rumahtangga aku... akan terus utuh.. takkan goyah.. dan akan terus bertambah, dari hari ke sehari.. amin..

Semalam aku terlewat balik, keluar ofis dah pkl 5.45 ptg. kebetulan semalam suami aku yang tercinta tu...hehehe.. balik awal sebab dia ada exam. Eiii...hati aku berkata-kata.. time dia balik awal..aku plak yang balik lewat. Ciannyerrr....abang... baru aku teringat pinggan mangkuk pagi tu lum cuci..aku masuk je dalam singki, tak sempat. Mesti hubby aku tengok berlonggok-longgok dalam tu.. eiii mesti hubby aku kata... aku ni pemalas.. tinggalkan pinggan mangkuk cam tu jek. Tapi aku nak wat camana..aku betul2 tak sempat nak cuci tu pagi tu.. Lepas aku turunkan akak aku kat umah dia..aku terus call.. Antara perbualan aku cam gini:-

Aku : Hello... abang kat maner..?
Hubby Aku : ..kat umah...(suara cam orang baru bangun tido...cam suara orang tengah bermalas-malasan..)
Aku : OOO..abang dah sampai umah ek... tido ke..? (aku hentam jek)
Hubby Aku : Tak aar...tengok tv... (amboi tengok tv... dia perasan ke tak pinggan mangkuk dalam singki tu ek..aku berteka-teka sendiri)
Hubby Aku : Sayang kat maner ni? jalan jem ke..?
Aku : Tak la...dah nak sampai dah ni.. baru turunkan Akak ni..jap lagi sayang sampai.. abang nak kirim pa per tak?
Hubby Aku : ok...tak de apa la...
Aku : Ok ya bang...babai...
Hubby Aku : ok..by..

Korang rasa-rasa hubby aku cuci ke tak pinggan yang berlonggok-longgok tu..? Pada firasat aku... TAK... Sampai kat umah.. beri salam..cium tangan..cium pipi kiri kanan...peluk kejap.. umuah rindu abang...rindu sayang... tengah bucuk2 tu semua.. aku saje je ...eh pinggan mangkuk dalam singki lum cuci aar...buat2 lupa.. jenguk2 dalam singki..eh dah tak de...abang basuh ek...ala tak yahla basuh...sayang leh basuh..(cheewah...dalam hati nasib basuh..klu tak nak bebel dah ni...heheheh). Wah..aku saje puji dia sikit...hebatla abang ni...bertuah sayang dapat abang..cuci pinggan pandai kemas meja makan pandai..bagus tul la...hahaha...ayat power tu... sebenarnya bukan pompuan je suka dipuji ..lelaki pun sama.. tak de bezanya..tul tak..

No comments: