Wednesday, November 21, 2007

Aqilah 6 Bulan Lebih....

Aqilah dah masuk 6 bulan lebih...sedar tak sedar je...apapun...dah setengah tahun dah pun...alhamdulillah...dari kecik lagi Aqilah jarang selsema...tapi sesekali kena selsema mama & papa dia mula kelam kabut...huhuuhuuu...

Betul la mak aku pernah kata...besarkan anak ni sedar tak sedar dah besar...bila balik umah...hilang penat tengok muka anak...alhamdulillah aku cukup bersyukur diberi peluang untuk bergelar ibu...kepada kawan-kawan yang berkahwin dan merancang untuk berbulan madu sampai bertahun-tahun...tak perlula nak ambik masa bertahun baru bersedia untuk memiliki anak...setahun pun dah cukup...sebab bila ada anak..rumahtangga kita lagi meriah...kasih sayang lagi bertambah...anak itu memang pengikat kasih sayang suami dah isteri...tapi pada yang berusaha untuk mendapatkan anak...tapi masih belum berjaya...aku sentiasa doakan..semoga kalian dipercepatkan rezeki...insyaallah...kadangkala…bukan sebab tak nak anak..tapi belum diberi rezeki…cam kawan aku berkawin dah nak masuk 4 tahun…keta ada…umah ada..semua ada…tapi lum diberi rezeki memiliki cahayamata…tapi dia cukup berusaha…treatment sana..treatment sini…tiap doa aku…aku selalu doakan semoga dia diberi peluang untuk menjadi seorang ibu….tapi buat masa ni…nasib belum menyebelahi…mungkin ada hikmahnya….

Sekarang pegi memana…klu tak bawah Aqilah…memangla aku akan terbayang-bayangkan muka comel Aqilah….tak diam duduk aku…mesti nak cepat balik..sebab tu sekarang..nak pegi memana…mesti aku angkut gak Aqilah…aku tak peduli mak aku kata..tak payah…aku bawak gak…hehehe…ampun mak..ampun….anakanda mu ini tak mendengar titahmu….huhuhuuuu….

Hari ni Rabu…Esok Khamis..lusa dah Jumaat…sedar tak sedar…dah sampai hujung minggu…hujung minggu adalah saat yang ditunggu sebab boleh bersenang lenang dengan Aqilah kat umah…sabtu..papa Aqilah keje…selalu Sabtu aku bawak gak Aqilah berjalan..tapi tak jauhla…dekat2 umah je…selalu kat Supermarket la..cam Bintang atau Uda Ocean dekat je ngan umah….selalu mak aku atau Akak aku la yang jadi peneman…sebab aku tak berani bawak Aqilah sensorang…nanti datang ragam dia nanti..mang tak ter`handle’ aku sensorang….makin nakal..makin comel..makin bijak..makin kuat main…makin ligat….makin kuat makan…makin kuat menyusu..makin..dan makin..dan makin....

2 comments:

zino said...

memang seronok bila ada anak anak di keliling kita..

bila kecik lain perangai dia..
bila dah besar sikit berubah..
bila dah besar panjang lagi le berubah.. hehe

PuteriSatu said...

zino..bila dah kawin plak...berubah jadi balik cam kita ye..itula dunia...berputar cam roda...sebab tu uniknya dunia tuhan bentukkan bulat....