Thursday, July 15, 2010

Perlunya Sensitiviti....

Tak tahu nak cakap macamana...
Tapi kalau kehidupan kita tak de sensitiviti pada orang sekeliling..
Pasti ramai yang terasa hati...
Entahla... rasa sangat terasa hati...
Bila... ada orang yang memperendah-rendahkan barang orang lain...
Lebih menyakitkan.. bila orang tersebut kita kenal..
Rezeki masing-masing... tuhan dah tentukan..
Tapi janganlah cuba memperendah-rendahkan barang atau hak orang lain...
Dalam berniaga... saingan sihat... adalah sangat bagus...
Tapi kalau dalam berniaga.. ada orang.. yang cuba menangguk di air keruh macam tu..
Sangat-sangat mendukacitakan...
Sangat-sangat mengecewakan...
Cuba serapkan sedikit sensitiviti pada orang sekeliling...

p/s - Ini adalah entry tak puashati... ok..

7 comments:

Mak Su said...

maksu paham, bersaing biarlah secara sihat, take care ya :)

..nOj.. said...

errmm jgn pk sgt pasal tu. biar la org tak paham tu. lama2 nanti bile kena kt diri sendiri, paham la tu. jaga diri tgh2 preknen ni jgn pk sgt masalah

@yue said...

adat niaga kak..cmni lah..
demi cari rezki niaga..
layankan je...

*x puas ati gk ni..huhu..

ANA & ANI said...

ye la... sabar je la Mama... mmg ada manusia specis tu...

Alinlai said...

jgn marah2... ceria2 selalu kekeke... sabo je la tuan puteri :)

shiemz said...

Bat derk jer la... kdg2 kalu org nak potong line kiter tapi kalu belum rezeki derang xguna gak potong line... hang positif jerk... hang bat je bzness hang tanpa memikirkan mslh org tu... Tingkatkan usaha n strategi... ok

puterikurekure said...

itula satu orang kita ni. tang meniaga je, mesti ada hasad dengki.

adik kita ada citer aritu, mak kawan dia terpaksa berenti menjahit sebab kena buatan jirannya sendiri yang menjahit jugak. mak dia langsung tak boleh dekat ngan mesin jahit atau gunting, sure demam gigil2. tak baik kan?

ok. nak sampaikan simpati, tapi pi citer pasal org lain pulak. typical me.

harap orang tu cepat2 la sedar apa yang dia buat tu. haihh~