Friday, August 13, 2010

Updated Sekali Harung...



Hari pertama puasa... Juadah seme beli... tapi rasa ala-ala bolehla... malas mama nak listkan apa benda juadahnya... u all tengokla sendiri... kalau rasa-rasa kenal makanan2 tu seme... kira oklah.. klu rasa tak cam.. agak2 ajelah... hiks...

p/s = Dalam tupperware kiri sekali tu... ada cucur udang Yunie kasi.. Jiran depan sebelah kiri nun sana nun kasi... sedap giler cucur udang dia... ngan kuah kacang dia... tima kasih daun keladi Yunie... tunggu cuti akak balas balik juadah ye...insyallah..



Juadah berbuka hari kedua.. dah rasa tak sedap... mama makan ikan goreng ngan kerabu mangga je.. lain tak leh lalu dah kat tekak.. ingat tekak mama je.. rupanya papa pun sama.. so bukan salah ibu mengandunglah kan... hiks...

p/s = Murtabak diberi oleh Shahrul jiran selang 3 buah rumah yang selalu kasi Aqilah makan ubat tu... tima kasih daun keladi shahrul...



Juadah berbuka hari ketiga berpuasa... semua masak sendiri.. sakit hati je beli lauk kat luar.. tak menepati piawaian... yang pasti... penat sikit.. tapi puashati... mlm ni... adalah sangat penat... huhuhuh... jap tadi.. kul 10.30 tadi Aqilah terjaga dari tido.. pehtu muntah susu.. habis bedsheet n tilam n bantal seme... mama dah agak sure dia muntah sebab sebelum dia lena boleh dia mintak susu sampai 2 botol? Haru tul Aqilah... padahal petang tadi atok dia dah suapkan sepinggan nasi kicap ngan ikan goreng... lepas baik demam ni selera dia memang menjadi2... roti butterscooch tu... janganla hadap kat dia... satu bungkus tu leh habis... hahahaha...

Juadah kat atas tu.. tak termasuk kuih muih dan air2 ye.. klu tak lagi penuh meja tuh... apapun.. esok nak prepare masak Kurma Ayam... ntah menjadi ke tak... harap menjadi lah... tak sedap kira di maafkanla.. maklumla di bulan puasa ni kita tak leh nak rasa masam masin manisnya masakan kita kan... so.. redha ajela... klu memana yang terkurang tu ye...


3 comments:

Zura said...

sedap..xleh nk kata ape...

alfa juliet said...

wowww sekali tiga hari punya gamba..gigih mama

@yue said...

bleh rsa mkanan kak..ujung lidah..jgn telan dh lah...:)