Tuesday, October 26, 2010

Hasil Tangan Aqilah

Nama Pelukis : Aqilah Najla binti Baharon Iskandar
Usia : 3 tahun 5 bulan
Lukisan ini memang hasil tangan Aqilah tanpa bantuan sesiapa...
(Hahaha.. nampak sangat mak bapaknya malas nak mengajor)

Kelakar sungguh.. ini memang hasil kerja tangan Aqilah... mama tak pasti... rakan seusia Aqilah Najla mungkin sudah boleh melukis dengan lebih cantik dan lebih bagus dari Aqilah... Aqilah pun memang belum di hantar ke sekolah dan semua sedia maklum Aqilah tidak dihantar ke Nursery.. Aqilah kan cucu atok.. duduk ngan atok kat umah... Atok yang jaga Aqilah sedari lahir... cuma dia suka lukis-lukis sendiri je la kat rumah...  tapi yang mama kelakar sangat... bila tengok dia buat kartun ni.. anggota badan tu lengkap tak lengkap je... macam alien.. tapi bolehla bagi budak usia 3 tahun 5 bulan... yang memang tak pernah di hantar ke sekolah... mata ada .. mulut ada.. tapi hidung tak dak!... Tangan ada.. tapi kaki tak de rupa bentuk.. bila mama tanya... Aqilah mana kaki kartun ni...? dia kata.. mana nampak kaki mama... dia pakai kain.. kain dia labuh sangat... ha betul jugakkan jawapan dia tuh... dia kata.. gambar tu gambar mama ngan papa... bila suruh lukis gambar dia.. dia kata.. dah tak muat kertas... hahahahha...

8 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

mcm kepala siput pun ader, mcm cacing kerawit pun ader...huhuhu....

~ yus ~ said...

Harus di simpan buat kenangan tu kak puteri. Hasil kerja anak kita di peringkat permulaan, bila dia tengok balik nanti mesti dia ketawa...:)

onniey84 said...

alahai kiutnya...baik akak framekan...anak oni bln 1 ni masuk 3 tahun,lum pndai lagi lukis cmni...gambar bulatan jer...

Rizziela said...

OKlah tu...cantiklah utk budak baya Aqilah....tak keras tangan

*diera* said...

comell.. sampai koyak2 kertas.. eh ye ke koyak.. hehhe

shiemz said...

sampai ke dinding di lukisnyer ye dak? heheheh... pandai menantu aku.... :D

shi3la said...

okehla tue dah pandai wat kepala..hahaha...

anak haku tau conteng dinding jerk..letihh..

ana-kirana said...

muka dia sama mcm aiman lukis..mmg nak gelak tgk mcm alien hehehe