Thursday, May 12, 2011

Comel Tak Saya...?

 * Hahaha..elok je snap gambar ni..
tetiba Naufal `muak' nampak tu kat 
celah bibir dia... cam budak hisap gula-gula
plak...hiks...

Ini kak Qilah punya angkara...Dia kan biasa buli adik dia..Mentangla adik kecik lagi kan...Kadang-kadang... sian Adik Naufal...macam faham je kalau kak Qilah mengamuk... dia diam je tengok.. padahal sama-menangis tadi ni... Kadang-kadang mama hilang jugak sabar bila Kak Qilah tiba-tiba cubit pipi adik Naufal kuat-kuat... kadangkala berbekas pipi dia... tapi Naufal ok je... dia boleh gelak2 lagi..suka-suka.. dia ingat kak Qilah dia nak gurau-gurau kot... Suka sangat kat kakak dia... Di usia 4 bulan lebih sekarang ni Naufal dah pandai meniarap.. dah boleh laju ke depan dah meniarap... budak lelaki progres memang cepat kot... Naufal serba serbi cepat dari Kak Qilah... Kak Qilah dulu 4 bulan baru meniarap... meniarap tapi tak laju-laju...hahahhaa... tapi yerlah orang kata.. anak-anak ni setiap perkembangan dia tak sama... so tak baik kita nak banding-bandingkan anak-anak kan... cuma bercerita saja...

Naufal pun dah 3 minggu duduk Nursery Acacia...kat Taman Acacia... alhamdulillah...dah boleh membiasakan diri... maybe sebab ada kak Qilah sama kot... dan ramai kawan-kawan... buat dia rasa seronok sikit... tapi tiap2 pagi airmata mama menitik tinggalkan anak-anak mama di nursery seawal jam 6.20 pagi... mungkin semua perasaan mak-mak ni sama kot... padahal diorang jaga ok-ok je...kita je yang terlebih emo... kadang-kadang bila petang... memang tak de lengah-lengah dah... terus berdesup ambik budak dua beradik nih... cepat ke lambat ke mama balik...mama tak tunggu lagi... ada jugak parent yang kalau balik awal...balik rumah dulu..buat kerja rumah dulu.. setle semua baru ambik anak... mama tak... biarlah mama berperang dengan anak-anak mama...janji anak-anak mama dah ada depan mata mama... sesaat pun mama tak nak lambat kalau mama balik awal... Anak-anak mama... adalah nyawa mama... sesaat pun kalau boleh mama tak nak berpisah dengan anak-anak mama....

10 comments:

notti netti said...

alolooo tomeinyer........gambar muak tu yang susah nak snap tu..eheheheeh

azrina said...

kak,sedih plak sya baca yang last2 tu..sama la ngn saya..rindu je ngan anak bile time keje tu...xsabar nak amik anak petang tu...

~ yus ~ said...

iras betul dengan muka Aqilah si Naufal ni.

Nama pun adik beradik ...:)

Krsty Pinky said...

me too..
kalo lambat tu rs kesian jek kat dak2 tu tertunggu-tunggu..
kalo pandai bwk kete,bdesup jugak rsnya..
tp sbbkan xde kete ni,tpaksala tgu hubby~

♥MiZz-siHa♥ said...

btl tu..kt dl ms anak dok nursery pon,ape pon mmg amik anak 1st..pastu br p mn2 or blik umah..

Ibu Piya said...

ooo saya balik umah mandi dulu kak pastu baru amik anak..nasib htr anak kat blok saya je bawah umah saya je...hihi

ZanaNordin said...

makin comel naufal.
tu ar..memula ingat naufal makan gegula ke apa...rupanya nak termuak yerk.....mahal tu gambar nie...

alahai...kakak tu jeles lagi kot ngan adik...takpe..insya allah, later2 makin ok...kakak kan pandai...

Fara_Adura said...

Waaa da sepasang. Comei2 ah..hee

Lizan said...

sbb tak sampai ati nak tinggal anak kat orang..langsung saya resigned duk umah jaga sendiri.. tak tepikir dah nak gi kerja semula..best duk umah walaupun keja umah tak abis2.

Ummi Eisya&Amani said...

ala2 tomeinya dia..