Tuesday, June 14, 2011

Mereka Sudah Sampai... Kita Bila Lagi...??

Rasanya ramai yang tahu.. Cik Ngah Aqilah.. Engah n Atok Aqilah... mengerjakan umrah hujung bulan lepas... Alhamdulillah..mereka selamat pergi dan kembali... tertunai lah niat mereka untuk ke tanah suci... sebenarnya perancangan nak ke sana sejak Disember last year.. tapi memandangkan mama tengah sarat.. diorang pospone ke tarikh lain... tapi itulah janji dengan tuhan ni sentiasa dimakbulkan...alhamdulillah...

Mama tengok gambar ni je..  rasa sebak... bergenang airmata.,... allahuakbar...
Sampai juga nko ke sana ye Kak... alhamdulillah...

Engah Aqilah... berkesempatan ke sana..dia memang tak lepas
peluang untuk beribadat habis-habisan kat sana...

Semoga segala doa yang dipanjatkan di sana dimakbulkan tuhan...insyaallah....

Atok Aqilah 2 dari kanan... Alhamdulillah mak juga sangat sihat di sana... berjaya melakukan umrah sebanyak 4 kali... alhamdulillah... mak pun sangat puashati dapat ke sana lagi setelah mengerjakan umrah tahun 2007... semoga mak diberikan kesihatan yang lebih baik di masa akan datang untuk ke sana lagi....

Insyaallah ada rezeki mama nekad jugak untuk ke sana... tak dapat  melancong ke tempat lain tak per...

Tapi kalau tak dapat ke Mekah ni rasa ralat sesangat... sesetengah orang begitu bangga mengupload gambar melancong atau bercuti ke sana ke sini.. serata dunia...serata pelusuk tempat... sehinggakan ada sesetengahnya ke sesuatu tempat tu berkali-kali.. tapi kenapa tidak ke Mekah..??? Tak teringin ke mereka untuk ke Mekah ye... ikhlas dari hati mama.. mama teringin sangat ke Mekah... menjejakkan kaki ke tanah haram... teringin melihat sendiri indahnya Kaabah.... teringin merasa damainya taman Raudhah yang diceritakan orang... teringin melihat sejarah-sejarah nabi s.a.w... teringin sangat...  mama berdoa satu hari nanti.. tuhan panjangkan umur mama..dimurahkan rezeki mama dan keluarga...untuk menjejakkan kaki kesana... ada rezeki dapat menunaikan Haji terus... klu tak de rezeki dapat menunaikan umrah pun dah cukup...

Insyaallah...

2 comments:

Latina said...

salam pkenalan mama A.N..sy setuju sgt gan pendapat mama A.N..alhamdulilah sy pun berpeluang menunaikan umrah bulan 4 hr tu..tak tergambar gan kata2 bila terpandang kaabah tersergam di depan kita..hanya air mata yang mampu mengambarkan betapa bertuahnya kita terpilih menjadi tetamu ALLAH...

Amna Faqiha said...

insyaAllah akan tiba masa utk mama sekeluarga ke sana