Monday, June 27, 2011

Patah...!!! huhuhu...

Kejadian pada suatu petang yang bening....
Hahahahaha....
Tengah kalut dukung Naufal... pegang Aqilah.. nak masukkan Aqilah dalam keta... papa dok sebelah sana.. takut nak kasi Aqilah ikut sebelah papa...sebab jalan besar.. keta lalu lalang laju.. banyak keta lak tu...

Mama : Papaaa.... pataaahhh!!!
Papa : Apa yang patah....???
Mama : Ni ha....
Papa : Ya Allah.. camana leh patah... ganas betul ler...
Mama : Bis.. dah kalut2 gini... rentap jekla nak cepat...
papa : Haaa... mama patahkan... mama keluarkan duit... tu mahu RM200 tuh..
Mama : Hish.. biar betul bang.. takkan plastik rupa itu RM200...
Papa : Ala... kan ke barang Proton mahal2 belaka...
Mama : Kalau gitu... papa beli jekla handle toyota.. leh dapat murah kan...
Papa : Ada plak...


Esoknya...
Mama : Bang.. berapa beli handle kat proton.. mama nak kasi duit...
Papa : RM280...nah...
Mama : Rupa cam ni RM280???? eeeii...cekik darah tul...
Papa : Bis sapa suruh rentap2 handle keta... bak sini..papa nak pasang...ni kalau sekali ngan upah pasang ni.. RM350 nih...
Mama : Ya ke bang... mahalnyeee.... lenkali klu handle patah lagi.. tak berhandle lah keta kit ye bang...
Papa : Ha'ah!!!
Mama : Biar betul bang...takkan mahal sangat handle ni bang...
Papa : Emmm... mahal RM28 henggit jek!!!...

Boleh????? Apapun... selamat duit mama.... lalalalala...
Esok-sok..klu patah lagi... beli lagi.. selagi tak tukar keta baru kan...
lalalaalala....

5 comments:

cikmOt said...

kita punya penarik pintu belah dalam patah...tah bila la nak beganti...hehehe

ZanaNordin said...

he he he....kelakar ler sis
samalah....handle pintu belakang si putih zana tu pun patah..gara2 kelam kabut nak masuk kereta time hujan.....

sampai laaa nie tak berganti2

Iela Fazielah said...

terkejut dengar.. ingatkan betul2 280hinggit..haha... tp suami akak bl katner ye??? sbb kete ila pun pemegang dia dah patah

Zuwairi Aiman said...

wah tekejut gak.. boleh patah ek.. x pnah plak tejumpe kes mcm ni...

denang2 singgah la ke blog saya ;)

Mak Izz said...

haha.. keta kami pn cmtu aritu. tp lum patah abis lg, br nyawa2 ikan. 2 minggu gak baru berganti, dlm tempoh tu kalo nk bukak pintu kena buka dr dlm. lawak jer (tp jenuh jgk). skrg dh ganti tp kaler hitam, x sama kaler dgn body. aish.. kurang kacak dh keta kami :)