Thursday, August 18, 2011

Peti Ais Rosak Di Bulan Ramadhan Yang Mulia Ini..

Citer last week punya citer... peti ais adalah rosak...Kelam kabut ler klu peti ais rosak... sebab kat dalam tu banyak binatang ternakan, ayam, ikan seme ada... klu dah rosak.. harus kelam kabut... Merata Nilai cari orang baiki... last2 diorang charge sampai RM500... nah.. sapa nak setlekan..kan...kan.. papa kata.. beli jekla yang baru... dahla dekat nak raya.. cam tahu-tahu bonus nak masukkan... nak tak nak memang kena beli baru gak..tak leh tunggu-tunggu... yerla klu barang tak penting tunggu jekla pas raya... ini peti ais weeeh..peti ais... memang penting sesangat...

So beli gakla... Rege takla mahal mana pun.. mana termampu jekla...

Brand Panasonic jekpun... Kalau diikutkan mata.. nak je beli yang mcam almari baju tu kan... tapi dah macam rumah orang2 kaya plak... poket pun tak mampu... so beli jekla mana yang mampu.... Berbelanja kena berhemah.. jangan ikut nafsu...tak gitu...

Dapatla free gift ni ha... thermos untuk bubur... ngan sabun cap Breeze... So... untuk belanja raya.. kenalah berpada-pada... Sekian.. citer peti ais rosak... Sangat frust sebab peti ais lama tu baru 6 tahun pakai.

7 comments:

♥cikmOt♥ said...

kak, ada sesetengah barang lektrik jangka hayat dia leh pakai dalam 5 tahun je kak...sekian terima kasih...hehehe

ana-kirana said...

ok la tu 6 thn..berbaloi2 ...peti ais besar letrik pon byk ...

yg penting amik yg ada sign enervysave ..

~ yus ~ said...

takpelah kak, dapat gak akak peti ais baru raya ni kan...:)

yus minat pesen peti ais yang freezer dia di bawah ni..

Krsty Pinky said...

6 thun kire okla tu..lama gaks..ingt 6 bln..hehehe

Angah said...

Angah pun guna Panasonic Inverter..berbaloi hiks

RaFFLeSiA MeRaH said...

kata ari tu x nak beli esbok tempat beku kat bwh mcm aku...beli gak yerk...

AISHAH OMAR said...

nasibaik peti ais akak dah 10 tahun masih ok..ada la hari tu tak berapa nak sejuk, minta cina dtg rumah repair. ok la...kdg2 barang letrik ni nasib la. mesin basuh akak dah 16 tahun tp ok lagi...kdg2 bunyi dia mcm helikopter nak landing. tp takpe, janji boleh guna. yg paling tak tahan akak guna ialah rice cooker. semanjang tukar..ni pun yg lama dah rosak. kena beli baru la gaji ni...