Saturday, October 29, 2011

Mama dan Naufal...

Mama dah tembam balikkan... PB...tolon-tolon...

Actually gambar ni ntah gambar bila tak ingat dah... 
Naufal sekarang dah pun 10 bulan... tak lama lagi 11 bulan...
Sekarang dah macam-macam dia makan...
Suap apa pun semua dia ngap... huhuhu..
Rasanya Naufal ni memang budak jenis pemakan...
Makan tak memilih... Aqilah dulu... memang baya Naufal ni dah pandai milih makan dah...
Sekarang dah memapah-mapah... dan dah berjaya berdiri tegak tanpa memegang apa-apa selama beberapa saat... tak lama berjalanlah kot....
Berat baru 9.5kg... Aqilah dulu... 10 bulan - 10 kg...
Tapi budak lelaki ni memang jenis tak nampak chubby kot...
Sebab Naufal nak dibandingkan dengan Aqilah berusia 10 bulan dulu...
Memang nampak chubby... tak per lah anak-anak mama..janji sihat-sihat selalu... dah syukur dah...

Sekarang Naufal jugak..bercakap tak berhenti.. sesekali terkeluar jugak sebutan mama...papa kat mulut dia.... n gigi... ada dua batang kat sebelah atas... boleh plak gigi dia tumbuh sebelah atas dua batang dulu... kat belah bawah tak de pun... hahahaha... tak per lah nak..janji tumbuh gigi kamu tuh.. jangan tak tumbuh gigi sampai ke sudah udah...hahaha.... Kalau kita pakai tudung memang dah pandai jerit2 nak jalan dah.... yang kelakar... bila hujan tv tak de gambar... waaah..sangatlah kecoh mulut dia... bising cam marah-marah n beritahu kitalah tv tak de gambar... alahai sweetnye dik.... baru 10 bulan dah pandai mengadu kamu ye nak... sangat kelakar n sweet....

Doa mama semoga anak-anak mama membesar dengan sihat dan bijak.. dan menjadi anak yang berguna pada semua..dan menjadi anak yang soleh...insyaallah.... 

So korang.. selamat berhari Sabtu ye... mama tak kemana-mana... papa pun belum gaji... so... dok rumah..layan anak-anak ajelah... plan nak kemas tingkat atas nih... bilik mainan Aqilah ngan bilik tetamu tu dah berbulan rasanya tak berkemas... habuk pun dah tebal gamaknye... so selamat berhari minggu untuk semua....

2 comments:

Miss Zuera said...

kak, ensem la aqil naufal...

Raz said...

Salam..selamat berkenalan.. :) ratuvioletku.blogspot.com