Friday, July 06, 2012

Lawatan Aqilah Ke Kilang Coklat :)

Semalam adalah hari lawatan sekolah Aqilah ke Kilang Coklat Beryl's di Bangi, Rumah Anak Yatim di Dengkil dan ke Taman Botani Putrajaya.  Aqilah adalah sangat teruja tapi saya sangat risau... hahaha 
Maknya over lebih.... masa hantar dia ke sekolah pagi2... berbakul2 saya pesan kat dia...
"Aqilah nak shee2 bitau muadiba ye..." - "Baiklah mama"
"Aqilah nak poo2 bitau muadiba ye..." - "Yerlah mama"
"Aqilah dengar cakap muadiba ye..." - "Yer mama..."
"Aqilah jangan lari-lari ye..." - "Emmm..."
"Aqilah turun tangga bas hati2 ye.. nanti jatuh"  
"Yerla mama.. Aqilah kan dah sekolah Pasti, Aqilah dah besar mama"
Emmm bila anak dara dah jawab cam tuh.. mamanya pun diam...hahahah...
Tak cukup itu... saya siap gi pesan kat muadiba dia.. Aqilah ni baru 1st time naik bas....
Risaukan... sebab Aqilah pertama kali outing tanpa saya dan papanya...
Memang risau... 2 kali saya sms muadiba dia tanya bas dah tolak ke belum..
Petang tu sms lagi sekali dah sampai sekolah belum... memang risau...hehehe

Habuan dari kilang coklat... saje kirim duit ngan muadiba dia suh beli banyak...
yerlah bukan selalukan...

Macam-macamlah diorang dapat.. Aqilah dalam keta dah bukak bungkus coklat yang bulat2 tuh...
Diorang memang diperuntukkan RM10 untuk setiap pelajar... 
Belum azan maghrib Aqilah dah pengsang.. maybe penat sangat kot...
Kesian....
Lawatan adalah free... bestkan...
Dan yg pasti pagi ni Aqilah bangun tido...
Adalah nak pergi lawatan lagi...
Tunggu tahun depan plak ye nak...

12 comments:

MRS. K said...

dekat bangi jer kilang tu eh. ingatkan jauh.. huhuh

♥cikmOt♥ said...

kalu boleh, mama nya nak ikut sekali kan...hahaha

ana-kirana said...

mgu dpn pon tadika aiman nk buat ke beryls gak ..ngn domino pizza..tapi kena bayar la

Puteri Satu said...

mrs k... ha ah kat bangi jek....

mot .... betul tu...wekekke

Papa Surarumah said...

wah, mcm bes je. leh kasi hadiah ni. hehe..

Irfa said...

masa anak2 saya tadika zaman kakak saya x bagi pun dia ikut lawatan
zaman hero saya bagi dia pegi dan kakak ikut sekali..gi petrosains
sepanjang malam diorang bercerita mcm best sgt ;)

pegi dgn ibubapa x sama dgn rombongan skolah..

Orked said...

byknye aqilah beli...sedap2 lak tu...minta auntie sikit

eiz said...

cklat tiramisu klang ni sdap kak..
ank sye mse 6 thun pn ckgu bwak g sni..

sye pn sme mcm akak rsau ble first time lpas kn anak naik bas..

Puteri Satu said...

ana - oh ya ke.. best tu g domino...

Puteri Satu said...

papa surarumah - boleh jek klu nak..hiks

irfa - yer betul tu irfa.. budak2 ni gi ngan kawan2 lain feel dia kan.. time tu la kita rasa anak kita dah besar dahh.... touching plak rasa..

Puteri Satu said...

orked - mai la untie datang umah qilah banyak lagi tuh..

Puteri Satu said...

eiz - kan eiz... pesanan sebakul.. pehtu dok sms cikgu depa tanya..hahaha... cikgu pun pasrah jekla jawab sms...hiks