Tuesday, June 20, 2017

Biskut Raya

Alhamdulillah tahun ni berjaya buat serba sikit biskut raya...
Setelah berpuluh tahun agaknya saya tak buat biskut raya.... kui kui kui...
Pemalas kan saya... hahahha.. 
Bukan tak boleh buat.. boleh buat... yerla utk makan tekak sendiri tu...
Jamu kat tetamu tu insyallah boleh jer... nak jual tu memang takla gamaknye kan..
Memang tak konfiden... orang kata...

Act mak saya yang mcm beria sikit bagi support minta buat biskut raya tu...
Dia kata... rasa macam membazir spend 2 ke 3 ratus utk beli biskut raya...
Yang dapat cuma sejenis dua je...

So atas bebelan mak saya tuh... saya dengan kakak saya gigihla g kedai bakery beli barang2 buat biskut... rasanya bajet habis dalam RM150 je.... ke tak sampai kot... bukan buat biskut susah2 tu korang.. hahahha biskut senang2 je....

 
Ni buat samperit.. saya suka samprit klasik ni.. saya tak berapa suka yg letak susu bagai tu... terlalu rapuh sangat.. samprit klasik ni mcm tak keras tapi mcm crunchy sikit... saya suka.. saya tak guna butter tapi guna planta.. memang kena kat tekak saya....


So dptla 5 jenis biskut raya

1- Biskut conrflakes (Act Aqilah yg buat.. sebab dia beli cornflakes kotak besar utk dia bersahur.. tapi tak habis dia muak kata dia.. kitorang paksa dia buat biskut hahahha....)
2 - Biskut Mazola
3- Biskut Tart Nenas
4 - Biskut coklat chips ala Famous amor
5 - Biskut samprit

Tapi degil tetap beli dua balang Tart gulung ni (sebab peberet saya..cuma nak buat tak reti nak gulung hahahha...)


Memang sedap... murah pun ye.. sebalang RM26 aje... saya dah rasa kebetulan ofismate bagi rasa sebalang.. (hahahah hambik ko...bagi rasa sebalang....kah kah...) tapi serius memang sedap...

Oklah korang.. korang camana.. buat kuih raya sendiri ke atau beli... tak kisahla mana2 pun janji kita beraya... kannnn.....

No comments: