Wednesday, May 10, 2006

Kasih Sayang Yang Membahagiakan..


Hari ni Rabu..Esok Khamis..Lusa Wesak Day..cuti....yuuuhuu..bestnyer... Abang beritahu dia pun cuti Wesak.. seronoknyer leh mengulit kat umah.. kan abang kan..kan..kan...

Semalam.. Abang dah beritahu awal-awal yang 4 Jun 2006 cousin dia anak Mak Ngah dia kawin kat Kota Tinggi. So kena pegi 3 Jun and tido umah Mak Ngah dia. Adoi..aku memang bab tido-tido umah orang ni..memanglaaa lemah anggota badan sikit. Perkhabaran tu je dah memang buat aku termenung.. Aku memang dari kecik bab berjalan and tido umah orang ni memang lemah ler sikit. Sebab tu aku keje...bila kena outstation aku akan cari sejuta alasan kat bos-bos aku. Keje kat ofis menimbun pun tak per...tapi jangan la kena outstation ..kena packing-packing baju ni..aku memang angkat tanganla.. cakapla nak cakap apa pun. Tapi aku fikir..nasib baik semalam je...boleh kira okla lagi.. kebetulan plak 2 Jun tu member aku yang aku tak jumpa 5 tahun nak turun KL dari Kedah. Aku memang excited nak jumpa dia. Tapi aku nak buat macamana... Suami mesti didahulukan dalam apa keadaan sekalipun.. Redha jer la! Aku dah membayangkan, macamana nanti aku dalam family abang.. eeeiiii.. mesti boring kan. Family yang aku baru kenal.. Whatever suami mesti didahulukan..

Semalam aku dapat petua dari kawan chat aku.. petua kekal dalam rumahtangga.. aku cuba mana yang terbaik untuk aku dan abang.. dia kata.. suami balik dari keje.. lepas cium tangan.. cium pipi kiri pipi kanan.. and peluk beberapa saat sebelum tu selawat dulu. Tapi act..memang aku buat mcm tu ngan hubby aku.. sebelum dia bagi petua tu pun aku memang dah buat cam tu..

Alhamdulillah hari ni hari ke 39 aku jadi isteri.. aku bahagia sangat.. aku ambik kata2 Ayzan.. itulah nikmat perkahwinan.. orang yang berkahwin saja yang tahu nikmatnya.. bukan nafsu semata...atau bukan tuntutan batin saja. Tapi kasih sayang yang cukup membahagiakan.. rindu yang tak pernah pudar.. kasih sayang yang abang selalu bisikkan kat telinga aku.. cukup membahagiakan aku.. `abang sayang sayang sangat-sangat...' ungkapan tu memang buat aku rindu...ungkapan tu seolah meresap dalam tubuh aku... ungkapan yang aku rasa sejujur-jujurnya..seikhlasnya...dari hati dia...dari jiwa dia.. sehinggakan aku rasa aku perlukan ungkapan tu setiap saat..setiap detik..setiap masa.. sayang pun sayangkan abang sangat-sangat... terima kasih kerana membahagiakan sayang..

No comments: