Thursday, November 01, 2007

Hari Yang Boring...so kita ceritala ye...

Hari ni boring sangat...tak tahu naper...banyak keje pun boring..tak de keje pun boring...camana tuh...rasa cam nak dok umah je...main ngan Aqilah...masak-masak...makan-makan...tido-tido kat umah...gurau-gurau ngan Yon...mesti best...barula tak boring hidup nih...

Sejak dua menjak ni...balik umah mang tak menang tangan la layan Aqilah...tapi selalunya petang Aqilah mang bersiar-siar ngan papa dia kat laman umah...tengok bebudak jiran main basikal semua...so time tu aku bolehla rehat-rehatkan diri...tapi selalu tak rehat pun...klu nak masak..time tu la nak masak...pehtu..klu Aqilah ngan papa dia dah naik atas...nak mandikan Aqilah lagi...Aqilah sekarang klu mandi..masyaallah...sukanye dia...main air...berendam 1 jam pun tak per...memacam aksi dia dalam tub mandi tu...aqilah memang suka mandi...suka main air...kadang-kadang dia nampak tub mandi dia tuh..dia dah tergedik-gedik nak terjun dalam tuh...selalu Aqilah mandi memang dengan air suam lagi sampai sekarang...rasa cam kesian nak mandikan dia dengan air sejuk....lepas mandi..letakkan kat comforter dia...memang tergedik tak hengat la...terlonjak-lonjak suka sangat hati...cam orang menang peraduan dapat 5 juta je...muahahahha...nak pakaikan pampers dok asyik balikkan badan..dan suka dok pegang ibu jari kaki...klu didirikan...terlompat-lompat..

Sekarang peel dia susah sikit nak tido..asyik nak main..nak main..nak main..tapi bijak...klu kasi tasbih..dia diam je...cam orang zikir la tu konon...coz mak aku selalu berzikir letak dia kat riba...so dia ikutla kot...kelakar je aku tengok....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ha tu dia gaya dia dok pegang tasbih...mak aku zikir dia diam je...elok plak diam..klu tak..seminit pun tak diam...

Satu lagi..dah pandai nak suap apa yang boleh dimakan ke mulut...dia tahu apa yang patut disuap dan apa yang tak patut disuap..act...aqilah ni bukan jenis suap segala mala masuk mulut..jenis pandai pilih...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Aku makan buah....sian dia tercengang2 je pandang...last2 mak aku kata..tak per...lalukan je kat bibir dia sikit...aku pun lalukan kasi dia rasa kecap-kecap..apalagi dia pun nak pegang buah tu camana aku pegang...tapi dia pandai...dia suapkan ke mulut...hai anak mama...bijak...

Sekarang dah pandai nak ikut aku pegi dan yon atau cik ngah dia nak pegi keje...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ha tengok...ni dia suruh kita angkat dia nangis nak suh bawak pi jenjalan...

Apapun...Aqilah ni budak baik...bijak..pandai...insyaallah berkat doa mama dan papa...Aqilah akan menjadi anak yang solehah...orang kata..anak adalah anugerah tuhan yang tak ternilai...aku bersyukur diberi kesempatan untuk bergelar ibu...aku tahu ramai di luar sana...yang amat teringin untuk menjadi ibu..tapi nasib belum menyebelahi...betapa beruntung dan bertuahnya aku....apapun...aku tetap mendoakan...agar yang betul-betul ingin nak jadi ibu....berusahalah insyaallah...ada rezeki...cuma bezanya cepat dan lambat je...aku sentiasa doakan kengkawan semua...

15 comments:

Ayu said...

wei ko doakan aku sekali yerr.. :) aku ni baru nak ctach up balik cerita kawan-kawan

Ayu said...

ctach = catch heheh sorry typing eorror

PuteriSatu said...

ayu : eh..mestila aku doakan ko gak..ko kan kawan aku...

zarena heeney said...

btl tu rasa nak lepak ajer kat umah..boring la keja (kdg2 bila rasa boring la takder la ari2 rasa boring)..

aqilah makin dah besar tgk..ena doakan sekali smoga aqilah bila dah besar jd anak yg solehah..amin

mimie said...

ermm...dah semakin cun & bijak dak Qilah yer . mimie ni pun tgh boring gak ni . kepala tgh ting tong nyut nyut nyut. rasa nak balek tidoo jer . apa nak bwat...si Aiman tu dah mintak kawan kat umah . kesian plak kat dia kawan ngan atuk je kat umah tu .

ummi yang montel.... said...

hehe..
pndainyer Aqilah.. zikir dgn nenek dia..

re: maajun tu ummi dpt dari kawan ummi.. kalu berminat buleh laa ummi tolong dptkan..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

boring erkkk..

PuteriSatu said...

na : insyaallah na..berkat doa semua...semua ibu akan doakan anak dia yang terbaikkan...

mimie : mie...mana url blog or fotopages...nak tengok calun menantu membesar nih...
Calun menantu nak dapat adik ke..? Aqilah nak dapat bakal calun adik ipar ke..muahahah... tahniah..tahniah...baru meriah umah...kan..anak/cahayamata itu...Ibarat "kupu2 syurga" yang menghiasi syurga rumahtangga. Kehadiran anak2 mengikat kasih sayang dalam perkahwinan..sape kata ada anak...kasih sayang kita suami isteri jadi kurang kan....? memang silapla....orang yang berkata begitu..adalah orang-orang yang rugi...

muahahha..melalut plak...

umie: cam nak la ummie..

zu : boring la nak balik jumpa aqilah..windu..

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

ehehe..akak,watashi yg takde anak pun dh rasa rindu kt anak2 buah watashi kt rumah..kalo watashi ada anak sendiri nnt xtahulah mcm mana perasaannya...maybe watashi lg teruk kut..ekekekek....
tgk anak akak ni mmg watashi rasa nka danak sindri jek..
tp tolong la....calon!calon! yg baik utk watashi..famili watashi
huhuhuh

zino said...

comel anak dara tu hehe

PuteriSatu said...

watashi :...itula kan watashi...sayang je nak tinggal bila time nak pi keje tuh...tapi nak wat camana...klu hubby akak leh kasi 2 ribu sebulan pun dah cukup...confirm akak benti keje...muahahah...

calun tak dak eh..? come lote cam ni petik jari berduyun hantar pinangan nih...saje milih ni kot...mueheheh....insyaallah ada jodoh tu nanti...dah kawin jangan tunggu...honeymonn 3-4 bulan cukup...pehtu...leh process baby...baru meriah rumahtangga...

zino : tima kasih...

mama ranggie said...

makin cute ler die...comeiiinyer...

ummi yang montel.... said...

kalu nk.. buleh la ym kt ummi..
edfa_79.. nnti ummi leh bgtau detail psl mnder nih..

nelly berry said...

comeynye aqilah.

geram...rasa nak cubit2 je ;)

kasihlatifah78 said...

dah besar dah aqilah... makin tomei... yaya dah pandai berdiri sendiri dah...tak sabor nak tgk yaya berjalan...sian dia batuk ngan selsema skang..sore sampai dah serak2 dah... ari tuh dia sakit gusi kot..gigi atas nak tumbuh..melalak jer...