Wednesday, November 07, 2007

Malaikatmu...(Bacalah Kawan-Kawan...)

Tersentuh bile baca tazkirah dibawah

Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke Dunia...

Dia bertanya kepada Tuhan :

"Para Malaikat di sini mengatakan bahawa esok Engkau akan mengirimkan saya ke Dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana; saya begitu kecil dan lemah?"

Dan Tuhan menjawab :
"Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu."

Bayi bertanya lagi :

"Tetapi di sini; di dalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

Dan Tuhan menjawab :

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."

Bayi bertanya lagi :

"Dan bagaimana bisa saya mengerti di saat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"

Dan Tuhan menjawab :

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengar penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."

Bayi bertanya lagi :

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu?"

Dan Tuhan menjawab :

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

Bayi bertanya lagi :

"saya dengar bahawa di Dunia banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya?"

Dan Tuhan menjawab :

"Malaikatmu akan melindungi; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam diri dan jiwanya"

Bayi berkata :

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

Tuhan menjawab :

"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa di sisimu"

di saat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat didengari, dan sang bayi bertanya perlahan-lahan;

Bayi bertanya :

"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut?"

Tuhan menjawab :

"Kamu akan memanggil malaikatmu itu : "IBU"

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah ibu sepanjang masa...Dialah satu-satunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat...

Dan untuk para Ibu, ingatlah kisah ini di kala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak dan dalam melayani mereka yang sedang membesar...sesungguhnya "SYURGA ITU DI BAWAH TELAPAK KAKIMU"

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan

2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu

3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Penciptamu dan Dosa-dosa silam

4) Disulami dengan taubat kepada Zat yang memilikimu


p/s ALHAMDULLILAH menjadi salah seorang insan terpilih untuk menjadi seorang malaikat kepada seorang anak ku (AQILAH NAJLA)

INSYAALLAH akan aku usahakan untuk menjadi yang terbaik untuk ANAKKU...

6 comments:

Purpleheart said...

Sayu aje baca.. apa-apapun jagalah permata yang tidak ternilai ini sebaik-baiknya, kerana permata ini lah yang akan menyinar sesebuah keluarga sampai bila-bila..

salam peluk tium yea untuk aqilah..

Ayu said...

aku pon rasa sayu membaca nya.. anyway, aku doakan agar ko menjadi ibu yg solehah hendaknyaa.. aminnnn

PuteriSatu said...

purple - tul tu...kita pun bergenang airmata baca...

ayu - tuhla pasal...aku baca pun bergenang airmata...insyaallah berkat doa ko dan kawan2 semua...aku pun doakan ko cepat dapat baby tau...tak per..usaha itu tangga kejayaan janji ada kemahuan..disitu ada jalan...tul tak Yu..???

happyirfa said...

salam kak puteri..
moga2 baik2 belaka

kasihlatifah78 said...

rasa nak menitik airmata aku bila baca baby tu tanya siapa nama malaikat tuh... sedihnya...semoga aku berjaya mendidik anak2 aku..

PuteriSatu said...

irfa - alhamdulillah baik-baik je...

KL - tuh aar pasal....aku pun bergenang air mata baca citer nih...betapala besarnya seorang ibu disisi tuhan kan...betapa bertuahnya kita diberi peluang bergelar ibu...alhamdulillah...dan yang pasti tanggungjawab kita lebih besar untuk mendidik..melindungi anak2 kita...