Friday, January 11, 2008

Genapnya Aqilah 8 Bulan...

\

Alhamdulillah...hari ni genap usia Aqilah 8 bulan...alhamdulillah....antara perkembangan Aqilah...

1. Dah pandai panggil mama…papa….
2. Dah pandai makan biskut sendiri.
3. Dah pandai nak ikut bila kita siap lawa-lawa.
4. Dah pandai nyanyi (Nyanyi lagu bahasa dia….)
5. Dah pandai ikut orang azan (Pun ikut bahasa dia gak…)
6. Cukup suka lagu Malaysiaku Gemilang, Lagu Ku Mahu Spa Q, Lagu Maal Hijrah…
selain lagu TV3 dan Olego Koko…
7. Dah cukup terer handle walker..berlari-lari lagi…
8. Dah pandai tekan-tekan remote tv…dia suka tengok tv yang jap tukar sana..jap
tukar sini…

24 comments:

LILY SAFIYYA said...

waahhh ...cepatnya aqilah besar...mukanya pun dah nampak cerdik dahh...mesti terhibur mama & papa dia tuu..

nanonano said...

akak, aqilah same umur ngn ank buah nano,
yg tembum giler tu,
hehe
die pun da slow2 bley sebut ma,,,ba...
asal dgr lagu olego koko mesti joget2,
pantang tgk org gelak, die pun mesti gelak,
sgt suke bergaye klu org amek gmbar die,
manje sgt ngan abah die,
ngade2, hiks :p

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

alahai....agak2 anak watahsi pun camni jgk la ye nnt akak ekk...

happyirfa said...

salam kak puteri..
kenapa sume budak suka lagu malaysia ku gemilang,oligo koko dan lagu tv3?muskil sungguh

~comei~ said...

wahh.. dah 8 bln.. hehe... congrats!! erm..

note: comei br blk spg ni.. g pantai bagan lalang.. best wooo.. hehe

lindosh said...

dia suka gegelek badan tak? nampak tiut giler bebudak gelek badan :P

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

dh smkin beso ank dara nih...8 bln dh..

PuteriSatu said...

mama lily - itula..sedar tak sedarkan..rasa cam baru je lahirkan dia...

nano - ya ke nano...sama baya eh...? Aqilah lahir 11 Mei...

watashi - itula watashi...anak watashi nanti lagi comel...lagi cun dari Aqilah kot...hahahaha...

irfa - itula kan irfa...lagu2 tu memang menarik minta budak2 la rasa...satu lagi doa pagi tuh...Aqilah cukup suka...

comei - ya ke...syok eh...? MIL kita dok kat taman seri bayu tuh...klu janji...leh kita jumpa kan kat pantai tuh..

lindosh - gegelek badan lum pandai lagi...tapi tepuk tangan lompat2 pandai..hahahah....

PuteriSatu said...

zu - yup...dah 8 bulan daaah....alhamdulillah...

Ceera said...

mesti tomel time dia nyanyi2 tu kan, hehehe...

umi ameer said...

dah besau anak mak ye..
mak nak tambah anak tak?
hik.. kot2 lah, org kata tengah muda2 ni, beranaklah banyak2, nanti dah tua, senang sket.. ye tak?

PuteriSatu said...

ceera - tuhla pasal...geram je..nanti ceera dah ada anak sendiri baru tahu..seronoknya...

umi ameer - alahai kak...tingin gak..tapi nak tunggu aqilah besar sikit...sian dia...

risanur said...

knp semua bebudak minat lagu Olego Koko tu..anak buah risa siap leh goyang badan bila dengar lagu tu...

PuteriSatu said...

risa - invite akak visit blog risa plz...

kasihlatifah78 said...

yaya pun dah start pandai ckp sket2..semua yg blkg jer dia pandai... ko perasan tak masa gie bertandang kat sg penchala tu dia dok berjoget2 sakan dgr kompang... huhuhu...la ni dia demam... khamis ni dah setahun umor yaya...insyaallah, aku wat minum pagi jer kat opis... nak wat pulut kuning..tak gheti arrr...nak wat besar2an tak mampu la plak...

risanur said...

kalu sudi singgah la di http://risanur.blogspot.com
bukannya ada ceta menarik pun...

viruspadu said...

ala jeles la dia dah leh pangil papa mama, nisa tahu jerit saje tau hehehe

Mak Su said...

dah pandai menyepah-nyepah ek

Mummy Rizq said...

isshh.. aku geram betul lah tengok ank dara ko nie!!

david santos said...

Hi Puterisatu
A beautiful place here!
Excellent post! Thank you.
have a good day

PuteriSatu said...

KL - oo dah tak lama ye....yeh.yeh esok besday yaya..yeh..yeh...setahun dah kan..alhamdulillah...untuk yaya...tok de doakan semoga yaya akan membesar dengan sihat..bijak dan pandai....

risanur - thanks..nanti akak singgah ye..

zaimah - lahai..tak lama lagi la tuh....tetiba terus leh bercakap budak nisa tu nanti...mama nak shoping...papa nak shoping...hahahha...rabak lagila poket papa dia...hehehe..

maksu - no 1 maksu...

mar - geram??? hahahha...aku plak geram ngan telatah anak bujang ko tuh....mencuit hatikuuuu..

DS - thanks visit my blog...have a good day too..

LayarLara Legendary Of Journey said...

Kunjungan balas dariku untukmu... hehehhe... amboii comeinya anak dara tu... kenan kek mato den ni haa.. heheheh

Salam kenal untuk anda...

PuteriSatu said...

lara - heheh kenan eh...? tima kasih ler balik ye...datang buat kunjungan balas...hehhe...

ZH - Ena said...

dah besar dah aqilah..mkn cerdik la nie..