Tuesday, March 18, 2008

Berjalannya Aqilah ke Nilai...Sabtu - 15 Mac 2008

Hari Sabtu...kebetulan ada urusan kat Putra Nilai...pasal rumah...kena settlekan by this week...nanti lagi lambat...tak setle-setle...huhuhu (Cerita selanjutnya nanti-nantila..)So...mama Aqilah...Atok Aqilah..dan Cik Ngah Aqilah gerak ke Nilai dalam kul 11.30..sampai sana dalam kul 12.20..

Photobucket
" Mama..cepatla siap...Qilah dah siap nih..."
Mama Aqilah tengah bersiap...Aqilah pun menakal sama...

Photobucket
Dah sampai ke bawah katil dah anak aku...huhuhu...
" Japla sayang...Mama tengah taruk blusher nih....sabar ye.."

Photobucket
" Mama...Qilah dah `boying' nih...bila nak jalan nih...??"
Aku naikkan dia atas katil...(Abaikan katil aku yang berselerak ittteeewww..occcay!"

Photobucket
" Nak kamera tuh....Mama ni asyik ambik gambar Qilah je...biar Qilah ambik gambar mama plak "

Photobucket

Gambar ni kitorang dah setle seme...so Atok Aqilah nak singgah pegi shopping kain main kat Nilai tuh....ada sale lak tuh....adoi...mama Aqilah pun teruja sama...act..Atok ngan Cik Ngah Aqilah turun dulu...coz Aqilah tido...Mama Aqilah kena tunggu Aqilah dalam keta..sementara Aqilah bangun kan...tak sampai 5 minit Atok n Cik Ngah Aqilah turun...Aqilah pun bangun...dan startla nak menakal dalam keta...

Photobucket
"Mama cepatla...kita turun.."

Photobucket
"Klu tak...Qilah nak main stereng ni seme..."

Huhuhuhu....itu je gambar yang sempat dirakamkan pada hari Sabtu..pehtu...kitorang start bersoping tak hengat...kain memurahnya...tapi mama aqilah lupa nak snap gambar kain-kainan yang kitorang rembat...huhuhu...nantila klu ingat..mama Aqilah snap...sok tunjuk...occay!

24 comments:

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

wahh..aqilah nampak active ye kak
dalam keta dia selalu lasak2 tak?
eheeheh

IdaShah said...

eii!! qilah pki spender kaler pink hehehe...murah lg ker harga kain kt sana?

PuteriSatu said...

watashi ~ ya allah watashi...mang tak leh nak control dia klu dalam keta..dengan melompatla..dengan nak dok tempat driver tu la...kejap nak dok dalam carseat jap tak nak...klu main wiper tu memang sampai kering air tu dia main pancut2....

idashah ~ wekekek...spender kaler pink...huhuhu...Qilah tak malu nampak spender kan....

memang murah ida...sampai ujung bulan ni je....lawanye....memang lawa...tahan hati je nak beli...akak beli adala 2-3 pasang je...mak akak pun sama...

LayarLara Legendary Of Journey said...

er... untuk aku takde ke?? heheheh

ShaLinZz85 said...

waaaa...aqilah bejala jauh lah ye...bestnye..huhuh

PuteriSatu said...

layarlara ~ untuk ko? ada...mai turun kl aku banjer ko..nak?

shalin ~ jalan jauh sikit...huhuh..

risanur said...

comey nye aqilah tu...

PuteriSatu said...

risanur ~ ala risa..bebudak seme comey..dah tua cam kita ni...tak tahu je dah tang mana comeynya..huhuhu

Mummy Rizq said...

amboi.. aqilah dah sampai ke nilai yer.. comei sungguh la aqilah ni. meh auntie mb nak pinjam kejap bley tak mama aqilah???

mama ranggie said...

soping bagai mama aqilah ye!

Aleeya said...

opppsssssssss aqilah nampak suar..ati2 spender nampak hehehe, cekci yerrr...sonok le tuh ikot mama jalan2 shopping kain yer...

PuteriSatu said...

mar ~ hang nak pinjam? erk? jap aar aku pikir dulu..ko kasi aku masa aar yek...

PuteriSatu said...

m.r ~ ala...sesekali jerk!

PuteriSatu said...

aleeya ~ itula pasal...tak malu hehehhe...

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

woo..pi nilai erkkk...ari tu kite pi nilaii gak..beli tilam...

Mommy Lily said...

amoiii aqilah semakin comel dan aktif yee...nak belajar make up jgk ekkk

tak tahan nengok rambut dia tu...kalau mami dapat mami tocang byk2...lily tk lebat rambut dia...

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

siba baik dia tak nyanyi2..cam anak buah watashi tu,husna
pening kepala tau

skit ari aqilah pandai cakapp...eheheehehehe
jenuh nk layan kan..
;)

Kak Lady said...

Wah!! Aqilah dah jenjalan kat Nilai dah...mama tu sopping langsir raya ke? hehehe....nasib baik dia tak beragam berjalan lelama tu ye puteri...

fealize_eleanoer said...

heheh,,

mcm safiya jgk..

suke main botol mineral..
ngn stereng kete gak...habisla signal dgn air wiper tu dibuli2...

huhu..

PuteriSatu said...

zu ~ wah..jauh hang beli tilam kat nilai ye..huhuhu..

momy lili ~ tak per..nanti sikit bulan lagi..mesti lebat rambut lili tu..mesti leh buat tocang...

watashi ~ itu la pasal watashi..sekarang pun mulut dia cot cet gak...tapi bahasa dia la..

PuteriSatu said...

kak lady ~ so far alhamdulillah kak...klu berjalan..mang tak banyak ragamnya..tapi balik umahla banyak ragamnya pulak sebab dah penat kan...

F.E ~ ha..sama la tuh..perangai bebudak ni lebih kurang je sebenarnya...

Intanaziela said...

thanks ye sudi singgah...salam perkenalan jugak...aqilah yang sangat comey..cam nak cium je pipi dia...

kirana said...

soping apa kat nilai kak...
update le hasil beli belah tu hihih..kalo rajin lajak pi casa moda sban 2 tu..ewah promote lak

PuteriSatu said...

intan ~ ya ke..hehehhe...bebudak memang comey....kan..

wiena ~ soping kain Na....aduhai...tak tahan tul tengok kengkain kat situ....lemah rasa lutut...banyak sangat..