Friday, September 26, 2008

Sampul & Duit Raya....

Kalau raya..rasa cam tak lengkap tak de sampul raya kan...mama klu gi tukar duit kat bank...mesti minta sampul raya...kekadang budak bank tu kata..dah habis...hish..selalu je tak sempat...agaknye siapalah yang sempat tuh kan...hiks...act mama tak kisah sangat tak dapat sampul raya ni...sebab papa Aqilah selalunya mang akan bawak sampul raya ni dari ofis dia...sebab tu kot budak bank tu kata dah habiskan...kotnye dia pun cam papa aqilah dok bawak balik sampul tu..sebab tu tak cukup kan..kan...kot la kan...


Ini sampul raya untuk tahun ni dari Toyota...Cantik..mama suka design kad ni...


Yang ni lak...last year punya sampul...simple...ada kartun..


Ok..yang ni lak...duit raya pertama Aqilah...boleh? Raya 4 ke lima hari lagi...dah ada orang kasi Aqilah duit raya...bebudakkan...layankan ajela....mama tak bukak pun lagi..tak tahu berapa hinggit kat dalam tu...selalunya seploh ringgit tuhla kan...standard...itu kira paling banyakla yang orang akan kasi...

Hari ni last mama kerja sebelum bercuti raya hingga next week...7 Oktober (Selasa) baru mama naik kerja...time tu selalunya...lemah segalanya nak mula ke ofis...insyaallah..petang esok mama n family akan balik ke Temerloh Pahang...tahun ni...raya pertama sehingga raya kedua..mama beraya di Temerloh..dan insyaallah..raya ketiga..baru mama akan balik ke rumah MIL & FIL di Sepang...act selama 3 tahun termasuk tahun ni...memang mama tak pernah beraya di rumah keluarga mertua...kebetulan papa aqilah pun...memang selalunya dia nak beraya di Temerloh...mungkin keseronokan beraya tuh lebih meriah di Temerloh...sebab suasana kampungkan...rumah MIL di Sepang...rumah taman....suasana kampung tu tak de...kadang2mama pun rasa tak sedap hati juga...maklumla nanti MIL n FIL kata...mama lak yang buat keputusan nak beraya kat manakan...padahal hakikatnya...keputusan papa aqilah yang buat...apapun...yang pasti...kami tetap akan balik ke sepang jugak...itu dah pasti...

Dan raya tahun ni...mungkin meriah sikitla...sikit je pun meriahnya...cik ngah aqilah dah ada teman...maka bertambahla sorang anggota...dan Aqilah pun tahun ni..dah semakin membesar...mungkin lebih meriah dari tahun lepas....tahun lepas aqilah tak leh berjalan lagi...baru 5-6 bulan...raya tahun ni..Aqilah dah pun nak masuk 1 tahun 5 bulan...dah pandai menakal...kan...

Dan seperti tahun-tahun sebelum ni...kat rumah atok Aqilah...bila raya..memang wajib bakar lemang...mungkin tahun ni kena buat lebih sikit....pagi raya selalunya hidangan wajib..lemang dan rendang...kuah kacang dan nasi impit...kuih2...tahun ni mama ingat nak buat masak lodeh...makan dengan kuah kacang dan nasi impit..mesti sedapkan...klu rajin buat sambal sotong...itu klu rajinla...berangan memacam nak masak..nak menambah berat badan yang dah berat nih...huhuhuhhu....

Okla..kepada mana-mana bloger yang beraya di Pahang...jemput datang ke rumah ye...

6 comments:

ratna said...

byknyer sampul duit raya.. nak satu paket lehhhh?

baharon said...

cam kenal je sampul raya tu
nak yang ada isi baru lawa

DYLA said...

kak,
dyla pun suka tau tgk design sampul2 duit raya....

akumasihdisini said...

selamat hari raya maaf zahir dan batin

PerantauSepi1306 said...

wah.. cantik-cantiknye sampul raya... ;D

viruspadu said...

mama nisa nak wit raya jugekkkkkkk

:p