Wednesday, January 07, 2009

~ Aqilah - Hampir 1 Tahun 8 bulan ~



Cukup minggu ni...Aqilah genap 1 Tahun 8 bulan...
Alahai...dah besar dah anak mama ni...
Kalau ikutkan perkembangannya...memang dah terlalu banyak...
Kadang-kadang...perkembangan Aqilah lebih matang dari usianya....
Dan perkembangan terbaru yang mama nampak...kan last week Aqilah selsema sikit...
So...we all tak nak tunggu selsema Aqilah melarat...papa cepat2 bawak gi klinik...so
cam biasa...kenalah jumpa Dr Adam kan...sebelum ni...memang Aqilah tak beri kerjasama la bila doktor nak cek itu ini...timbang semua kan....last week...waaaa...nampak dah besar anak mama...ok je...ikut je setiap arahan doktor..doktor pun maybe perasan kot...dia kata Aqilah dah jadi gudgirl n big-girl...dah nak dengar cakap doktor...doktor suruh nganga mulut tengok gigi..ok je nganga....memang semua arahan doktor dia dengarla...itu memang satu perubahan besar kan...disamping tuh...dah pandai cakap...`mama..papa...tok...kakak... aaabang...fish...bird...tager(tiger)..ball...car...baby...nety...Aliff...Apiq...makan...buka...ada... tak de....' hish..banyakla lagi...dan alhamdulillah..Aqilah tak pelat...dia boleh akap dengan jelas apa perkataan yang dia pandai sebut..cuma kalau dia tak pandai sebut tu...keluar bahasa dia la...maybe dia pun tak tahu apa maksudnya....so cute n so sweet la u all tengok perkembangan anak nih...tuh..gambar di atas...ajak keluar jenjalan cepat...suruh buka pintu keta...dah pandai bergaya pun ye...pandai nak cantik tau...pandai nak melawa...memang betul2 anak dara la ni...hiks...Aqilah..Aqilah...betul mak mama kata...membesarkan anak ni...sedar tak sedar je..dah besar...dah pandai cakap...alhamdulillah....so...sekarang..sejak Aqilah dah besar ni...dah selalu sangatla dengar soklan-soklan `bila nak tambah lagi?' `Aqilah dah nak adik tuh...' `bila nak kasi Aqilah adik?' ...`dah boleh sangat dah bagi Aqilah adik...'saing-saing mama dulu seme dah peknen..mama bila lagi?..eh..memacamla soklannya walaupun berlainan tapi maksudnya sama...bila mama nak mengandung lagi..ha tuhla maksudnya. Insyaallah ada rezeki...mama pun bukannya muda lagi kan...tak perlu nak tunggu lelama lagi...cuma kadang-kadang rasa Aqilah kecik sangat lagi..tapi bila tengok progress dia...rasa dah besar dah anak mama...insyaallah ada rezeki kan...so kita tunggu n lihat jekla ye tak...

20 comments:

CuTeMiUt78 said...

ha'ah kan.. seronok bila tgk perkembangan anak ni.. alhamdulilah.. mirul pun ckap tk pelat.. dan perkembangan dia.. amat ler memberangsangkan..

Iz-aNn said...

tul tu kak...bila nengok perkembangan anak2 ni rasa syahdu sangat kan...rasa cam baru semalam jek salinkan dia...nurin lagilah...mulut dia skang cam bertih jagung...asiklah pot pet...pot pet...letih nak melayan...
lagi2 nak dapat adik ni...asik dok kiss perut ibu panggil baby...baby...

~PakKaramu~ said...

Salam

Hati-hati budak tu nanti langgar kereta plak

~ yus ~ said...

memang cepat jer masa beredar kan. Saya pun masih ingat Aqil yg dah darjah 1 tuh kecik lagi, padahal dah besar dah..huhu.

p/s: kak puteri, baru seorang mmg org asyik tanya bila nak tambah, dah masuk 3 mcm saya pun, ada lagi yg bertanya bila nak tambah, cuma bilangannya kurang sikitlah..hehe

My Blog said...

masa berlalu memang pantas dan cepat... sebab tulah aku pun berusaha sepantas dan secepat mungkin untuk dapat anak... aku ni pun dah tuekk ni.. memang aku perlukan anak pada masa, saat dan ketika ini...

izawani/JEEN said...

Huhuhu... akak ni orang dah tak tanya lagi nak tambah atau idak... semua dah meluat tengok anak akak yang kecik kecik tu... semua suruh stop dah... hahaha... akak jer yang kata nak lagi....

aNnA_jaN said...

huhu...jom tambah rakyat msia...nyeh...nyeh...

atty's said...

salam..tu ler jap je..diaorg besarkan..

aqilah bila nak dpt adek nie

dakgilachoc a.k.a nani said...

mmg bakal anak dara ayu ni...kecik2 dah pandai melawa...sok2 dah besar mesti lawa...x cam kita..masa kecik cam jantan...dah beso nak bersolek pn x reti..hikhik..:p

gee ryder said...

mmg aqilah ni nmpk cam bdk bsr jer...
cpt kak nti sy potong dlu hehe...

nizza-abira said...

Elok lah tu kak kalu nak peknen lg. Memang sesuai sgt masanya ni, hehehehe...
Apapun gud luck ye, moga ada rezeki utk akk sekeluarga nanti :)

yantz-yeem said...

wah dah pandai ye aqilah...nie nampak aqila dah big girl..makin lama budak2 nie makin sennag nak diajo...tp aqil? makin beso lagi 1001 mcm pangai dia keluar...

Intanaziela said...

time flies very fast kan? kejap je anak kita dah besar..kak...moh la teruskan mission dapatkan baby tahun ni..hihihi

ZH - Ena said...

bby ina kecik lg tapi dah rasa seronok tgk perkembangan ank sendiri..aqilah nak adk erk :D

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

akan ku tunggu..uuu...

shiemz said...

semakin somei la cik aqilah nie...secantek kete mama dier yg baru letak tinted tue... hehehe...

SaDi said...

semakin membesar dan semakin comel :)

rynn2506 said...
This comment has been removed by the author.
rynn2506 said...

kejap je kan kak..kejap je dah besar...
ermm..bile la turn kite nih??

cendawanintim said...

cepat beso aqilah..