Thursday, February 26, 2009

~ Bijaknya Sayang Mama & Papa Nih ~

Kelakar ada....terharu ada...bila tengok perkembangan anak sehari demi hari ni...ada je perkara baru yang dia pelajari...selalunya dari pemerhatian dia kat sekeliling dia... selama ni..Aqilah memang kalau mama atau papa solat...dia memang cukup berminat...nak join sekali... kadang2...sebelum mama & papa solat...dia dah tertonggeng terlebih dulu dari kita...konok sujudla tuh...kelakar sungguh... dan yang paling kelakar sekarang ni...dia dah pandai nak masuk bilik air...n nak ambik wujud sendiri..kelakar sungguhla.... bila kita sebok nak solat..dia pun laju je menuju kat bilik air...n ambik air dalam besen...sapu kat muka...kat tangan bagai...adeeehhh...budak umur 1 tahun 9 bulan tuh.... dia boleh imagine apa kita buat..n dia nak merealisasikan sendiri...ceeeh...Aqilah...Aqilah...lepas sapu muka ngan tangan cukupla..kaki tak je... pastu...jalan terus atas sejadah.. sebok nak pakai telekung mama....pehtu berdiri...siap kumat-kamit mulut dia..konon membaca ayat sembahyangla tuh...pehtu...terus tertonggeng..konon sujudla...tak de rukuk2 dah...hiks...yang paling kelakar...siap kepala pusing kiri kanan tuh...tuh yang tak tahan sungguh masa pertama kali dia buat babak-babak nih...memang kelakar...coz we all tak jangkakan...dia leh buat seme benda tuh.... sekarang ni..cam tu la peel dia... bila kita sebok nak solat...dia sebuk berlari ke bilik air...nak ambik wuduk...Aqilah...Aqilah.... memacam perangai....


Tu dia budak tengah solat maghrib...ni tengah kumat kamit nih...
Jap gi...confirm...kepala dia kiri kanan...kanan kiri...berkali2 lak tuh...wekekek...
Kelakar sungguh...

11 comments:

Fadh said...

anak2 sekarang makin bijak dan bijaknya tak pernak terjangkau dek akal kita...

are said...

bijak sungguh aqilah ni..dah la cute!

lovelymummy said...

hehe..akak belila kain sembahyang utk kids...boleh dia join solat jemaah ngan akak n husband..bagus anak2 zmn skrg.. :)

kirana said...

tu yg jadi smyg tak khusyuk...jadi nk tergelak tgk depa nya pangai

SUZIE APAI said...

bdk2 mmg cepat belajar...sbb tu jgn sskali kita buat benda2 pelik dpn dia..hehhehe

edrina said...

hahaha sama la ngan danisha..dia pun sebuk nak lat..nak lat ekkekeekek

budak2 ni otak dorang macam span..semua diaorg absorb.

ZH - Ena said...

sejuk hati kita tgk ank kita mcm tu kan..

mama_Lieya said...
This comment has been removed by the author.
Mommy Lily said...

alhamdulillah aqilah sgt pandaiii...sweet je kak

happy belated birthday ye..:-)

sama la kita aquarius hihi

dakgilachoc a.k.a nani said...

kepala kekiri kekanan tu dia tgh berzikir kot mama...ekekekeke...bagusla dia dh ada keinginan nak belajar..lagipun solat kan wajib..dah besar mesti jadi anak yg solehah aqilah ni :)

CuTeMiUt78 said...

alahai..tomey je aqilah.. sama ler mcm mirul.. tertonggeng2 ikut ayah dia solat..seronok kan tgk perkembangan anak ni