Monday, March 16, 2009

~ Memasaknya Spageti ~

Dah lama mama tak masak spageti...kebetulan hari minggu tak tahu nak lunch apa...dan kebetulan jugak...bahan-bahannya pun ada...tetengah bulan ni...rasa malas sangat nak keluar...buat plak...wallet memasing pun...dan tak kembung cam awal bulan...katakan tahun berjimat cermat...so tahan-tahankan ajelah diri tuk keluar....pepagi...just brekfast ringan-ringan je...so tengahari...kul 12 mama dah keluarkan ayam cincang...yang dah beku ntah berapa minggu dah kot bertapa dalam freezer tuh...hiks...(nampak sangat tak berapa rajin nak masak kan...)sementara daging tu lembut...mama hiris bawang putih n bawang tuk tumisan...dan potong lobak juga cendawan butang... sementara tu jugak...mama rebus spageti....senang..nanti takyah nak tunggu2 kan...terus ngap...coz kuahnya masak tak lama sangat....spageti tu je yang lama sikit merebusnya...


Ok....kuahnya dah masak....


Spageti pun dah lembut...


Tara...sedia tuk dimakan....paaa...jom makan...
(Eh nampak cam besar sangat muhsrom tu kan..padahal mama potong kecik je...)
Kebetulan ri tu kawan papa datang bawak sebiji buah tembikai...ada dok dalam peti ais...mama potong-potong...kita buat jus tembikai...panas-panas cam ni layan jus tembikai..mesti sejuk je tekak kan...


Masuk dalam blender...taruk gula sesudu dua...


Jap je..dah siap...


Jom layan Spageti...dan jus tembikai....

19 comments:

DYLA said...

kak,
nmpak sedapnya!!!!

aduhai, org dah la tgh puasa ni. kaco tul la. hehe

baby AF said...

emm yummy..yummy

shiemz said...

wei..dah kembang lidah aku wei.. hehehe..nanti kasik aku tau!

SyaNa said...

mcm mkn kt kedai lor..
sedap je tgk..
leleh air liur sye kak..

Y u Z z 9071 said...

hari ni puasa plak tu..

air tembikai tu....mmmm..

sabo sabo

nizza-abira said...

terkeliur pulak niza menengok spagethi akk ni...

azzamoro said...

sedapnyer... lapar pulak tengok pic ni.. aduhh

ez said...

akak..bestnye..terliur dibuatnya..ehheh

@_da said...

Akak sedapnya.. ni mula mengidam spaggeti pulak ni.. adoyaiiii....

My Blog said...

amboi... sodapnya weh.. jgn lupa ajo aku buat ekkk. maklumlah ko kan guru aku.. ngeh.ngehh

My Blog said...

amboi... sodapnya weh.. jgn lupa ajo aku buat ekkk. maklumlah ko kan guru aku.. ngeh.ngehh

atty's said...

sedapnya spageti..ngn watermelon tuh

allelujah_alle said...

owhh ..cik de law kome boring kt ukm nie leh la berkelana kt umah aok... kekekke leh order spegeti .. hehehe

yantz-yeem said...

fuh sedap nyer siap ada air tembikai tu....mmmm akak nie mmg rajin masak le...

zh-ena said...

sggh menyegarkan

nyonya*PIE said...

adoiii kak...trliur sy tau...nk buat spageti la blk ni...nyum..nyum

viruspadu said...

terliur saya tgk air tu

gee ryder said...

mmg sdp ni..sya pn dh lama xmasak spageti..pastu ada air tembikai la pulak

bOnda said...

tembikai tu taruk laici, lagi kick! nyum nyum!!