Sunday, March 15, 2009

~ Minum Petang ~

Pepetang cuti cenggini....kalau tak minum petang haruslah tak lengkapkan...dan rasanya...kalau nak gi beli kuih...jarang ada orang jual maklumla makcik jual kuih pun nak cuti kot kan...jadi sesekali tu rasa cam bersalah plak asyik nak beli je... nanti papa jeling je...bilalah bini aku ni nak buat kuih minum petang..takkan asyik beli luar kan...hiks...so mama gagahlah walaupun tak buat kuih susah-susah...kita buat je cekodok...cekodok labu...sebenarnya itu memang peberet papa....


Kebetulan ada keropok kering...mama gorengkan....
Pepetang cam ni pekena plak ngan teh...masa tuang tarik sikit..kasi buih-buih...baru kaw...papa dah tak pandang kuih makcik kat luar dah dok layan minum petang....hiks...

8 comments:

Alinlai said...

uiskkk ptg2 pekena teh tarik dgn cekodok mmg best... kena plak hujan iskkk yummy wa cakap lu ;)

mama | sarah | syimir said...

ermm sedapnya teh tarikk kakk..rindulah minum teh tarik..tak sabar tggu pas "pantang" (syimir baik dr eczema)..huhuhu

nono said...

salam kak,

uuiisshhh..teibe rs lapo balik nieh....teh tariksss tue yg ummpphhh...hehehe

Oyis said...

hai lah... mama aqilah ni mmg rajin sgt masak... spatutnya menambahkan motivasi diri sendiri utk tiru mama aqilah, tp nak wat camne, dah mmg dasar malas tu, tu wat2 gak hehe...

DYLA said...

ooo tu cekodok labu yer? tak penah try lg... leh la pas ni nak cuba.

shiemz said...

uishh..ghajin benor mama aqilah nie yek...ghajin belaka2nya... ghajin masak..ghajin update blog,... i proud of you, besan! hehhehe

viruspadu said...

sedap la pulokkkkkkk

Auni said...

salam,
sory tetiba masuk...nak tanya la, macammana buat cekodok labu tu ek? macam sedap jer