Saturday, August 29, 2009

~ Aqilah Balik Kg - Tinggalkan Mama...Uwaa.. ~


Arrrrghh...rindunya mama pada kamu.... sayang....

Sekarang ni Aqilah dah sampai kampung dengan Atok dia... dengan Cik Ngah dia.. dengan Ayah Ngah dia... sampai hati tinggalkan mama sorang... uwaa.. sedih giler... berat betul rasa hati nak lepaskan dia tadi... tapi tak boleh nak buat apa.. sebab dia meronta-ronta nak ikut Atok, Cik Ngah dan Ayah Ngah nyer balik kg tadi... tinggalkan mama sorang tunggu papa balik dari ofis petang ni untuk gerak balik kg... Aqilah dah tak sabar nak balik kg... Paaa cepatla balik paa... anak dah sampai kampung kita masih lagi kat KL nih... adeh.... tak sanggup... tak sanggup... mama pun serba salah sebenarnya... nak lepaskan...mama yang tak keruan kat umah.. tak dilepaskan... risau jugak takut Atok Aqilah berkecil hati plak.. maklumla hati orang-orang tua ni sensitif sikit... nanti dikatakan kita ni tak percayakan dia la apa la... so tak perla.. mama lepaskanlah Aqilah ikut diorang... itu yang termangu dok sensorang ni...

Act semua mama dah packing kat luar tu... just tunggu papa balik dari ofis je ni... harap-harap papa cepat baliklah hari ni... inipun baru berapa jam Aqilah tak de kat rumah ni mama dah tak keruan berpisah dengan dia... camanalah mama or mommy yang tinggalkan anak berhari2 untuk outstation atau pun berkursus tuh kan... adeeh tak dapat mama bayangkan... sedari lahir lagi.. memang mama tak pernah berpisah dengan Aqilah walau semalam... siang gi ofis tu biasala kan... bila dia tak de kat umah ni... rasa macam kosong, sunyi, sepi je... manalah papa ni... dah kul 3.50 dah... lagi setengah jam.. mama pun nak mandi, nak siap2 masukkan barang-barang dalam keta... nanti papa balik...terus zassss.... cabut balik kampung...
Selamat berbuka puasa untuk semua pengunjung blog mama...
Happy weekend n selamat hari merdeka... dari mama dah keluarga...

10 comments:

~Ifa~ said...

betul la akak memang rindu bla anak xde.x keruan kita jd nya kan.

alfa juliet said...

sianlah mama aqilah kena tinggal dgn anaknya..hehehe..tapi memang sgt rindu kalau anak tiada di rumah.kosong je rumah tu

my little family said...

sama la kita, Anis pun ikut Tok Mek dia balik kg.. dari Jumaat lepas lagi..tinggal Mama dia kat sp..huhu..

Jiey^Mien said...

kalo jiey, ian kena kidnap ngan atuk n nenek dia, sure jiey mati kutu.. dah la tak keje.. kalo keje lain sket.. :P

pija5120 said...

ye la... anak xde skjp pun kita akan rasa rindu...

yantz-yeem said...

alahai kak...ciannya..sekali sekla belajor windu kan anak pesalahnya...ekekeke

hatiberbunga said...

betul. betul. betul!
bila anak xde wpun sekejap, memang bleh x keruan dibuatnya!

umi ameer said...

paham benau akak ngan perasaan mak mak ni.. huhuh, sedey, kan?

HappyIrfa said...

LAH..PISAH BERAPA JAM JER..
INGATKAN BERHARI2..HEHE,X LAMA JE PUN..SABARYER MAMA

shiemz said...

Hns..minah nie makin bam bam... aku x tau ape mak dier bagik makan... heh~!! Aqilah balik kg tinggal mama kejap supaya mama leh buat adik utk aqilah tue... heheheh