Friday, September 04, 2009

~ Suratnya Sudah Tiba ~

Okla..sebelum ni entry suka-suka ajekan... dapat hadiah la, buat karemel jadi la, makan la, itu la ini la... ha.. baru jap ni dah dapat surat... surat kat bawah nih...



Ada sapa-sapa tak yang pernah dapat surat ni???? Kalau sesapa yang pernah dapat... mesti tahu surat apakah dia... jeng-jeng-jeng... ini adalah surat keramat... surat yang tidak mama minta... surat yang tidak mama minta secepat ini hadirnya... sob...sob... cedeynye... Tapi nak buat macamana kan... bis dah ko berhutang kan... ko harusla lunaskan hutang ko kan... itu nasib baik dia mintak bayar ansur-ansur kalau dia mintak bayar sedebuk? ko nak bayar? ko sanggup? hahahaha itu ayat untuk mama sendiri ye... apapun... mama redha... dah sampai masanyakan... mama tak perlu pening-peningkan kepala... enjoy-enjoykan diri tak lama lagi nak pindah rumah sendiri... hiks.... sebenarnya surat tu adalah surat untuk pemberitahuan untuk pemotongan gaji mama bermula November ini... November ini ya... bukan November tahun depan....! Dan secara automatiknya bermula November ini... segala shoping moping... sudah tiada dalam kamus hidup mama... kecuali shoping barang keperluan Aqilah saje... uwaaaaaa.. teruk bunyinya kan... Ada sesapa leh kasi tip kat mama... macamana nak gunakan duit gaji yang tinggal seciput tuh? Sebulan gaji mama akan ditolak untuk loan rumah sebanyak RM1,042.42 sen...huhuhuhu... masak...masak.... Papa saje kot yang boleh tolong mama... sebab gaji dia tak de kena potong.... uwaaa... Sekarang mama rasa... apa yang penting mama kena setlekan cecepat rumah tuh... supaya sebelum Disember mama dah boleh pindah sana... sebab mama rasa lagi teruk kalau kena potong gaji untuk rumah dan dalam masa yang sama kena bayar rumah sewa... hush...tak mamfu weh... tak mamfu... Papa... next week jom collect kunci umah aarr paaa......

Ni tengah fikir.... camana nak handle gaji yang tinggal ciput setelah dipotong rumah... huhuhuh....

9 comments:

JMR said...

insyaAllah..balance gji tu cukup..takyh pk byk sgt..wt pening je..hehhe..

Diarihatiku1976 said...

tul.. insyaalah cukup kalau setakat pakai dan makan... kalau shopping tak ingat dunia memanglah tak cukup...

LayarLara said...

don worry.

memula je ko rasa berat.. nanti lelama ko rasa cam ok plak... sebab dia potong gaji.. tak rasa sangat.. lainlah kalau ko pi bank bayo.. hehhehehe...

Mak Izz said...

insyaAllah kak, rezeki tu ada kt mana2. tp mmg kena amik cpt kunci umh tu, rugi bayor sewa umh. nt duit tu leh kaber pbelanjaan lain. hoho~ gud luck!

kirana said...

nasib baik potong lepas raya..hehe kalo tak harus duit raya anak uah berkurang :P


besar periuk besar kerak
nnt pandai la ejas duit balance tu..secara otomatik

hazlin said...

Tiap tahun naik gaji. kalau dapat 'anjakan' gaji lagi best. tak apalah bersusah dahulu bersenang kemudian.

so senang nak kuruskan badan...

pija5120 said...

mama aqilah, kami dah merasa sejak 10 bln yg lalu.. mmg sangkut la tiap2 bln... tp ada je rezki dtg! jgn risau la... kalau duit byk pun kita rasa x cukupp lbh2 lg yg mkn gaji cam kita ni... sama je

shiemz said...

ala...cukup jer duit tu... suami kan ade.. sama² susah senang la... kalu hang nak pakai brg branded jer manjang, mang x cukup la...

bOnda said...

eh, samalah..umah bOnda pun 1K jugak tiap2 bulan sejak mac yang lalu..tinggal ciput je gaji tiap2 bulan..huhu..