Friday, September 04, 2009

~ Nasi Lemak Ramadhan ~



Bila dah makin banyak Ramadhan... dah makin tak tahu nak masak apa kan... semalam teringin rasanya nak berbuka dengan nasi lemak... beritahu papa nak buat nasi lemak... dia leh cam terkejut... Ha... nasi lemak kata dia... ahaks... cam tak berapa setuju.. mama balik terus ke dapur... kelentung kelentang kat dapur... nasib la Aqilah kurang mengacau.. dia main sensorang dia je... bila nakal tak bertempat kekadang jatuhla.. memacam.. jerit kejap... pastu sambung main balik... apapun... alhamdulillah kul 6.30 dah setle semua... sampai waktu berbuka kami sekeluarga pun menjamu selera dengan nasi lemak... alhamdulillah... selesai semuanya... sedap... Gambar nasi lemak mama adalah seperti di atas.... kebetulan ada udang... gorengkan aje udang tuh... sodap... senang.. tak perlu fikir banyak lauk...

5 comments:

alfa juliet said...

memang sakit kalau kena potong rumahbanyak tu...mcm saya, suami punya gaji yg bayar rumah 1200....tapi jgn risau, still cukup makan pakai..cuma dari segi bershopping kena gilir2...bulan ni anak, bulan depan bapak, lagi satu untuk emak..huhu..boleh

EIJAM'S FAMILY said...

huuhuh, rajin yerk akak masak sedap2,sayakan kakbalik umah masak simple2jerk.. ukan malas tp xsempat coz saya ngan suami keja kl duduk kat klang..weekend jerk baru masak2 best..huhu menarik nasi lemak akak tue...

my little family said...

yea..yea.dah dpt kunci umah... xsbr nk tgk dia lak deco umah dia..hehe

bOnda said...

menu ramadhan ke 6 bOnda, nasik lemak..terangkattttt..en.sOmi pun gumbira n hepi =)

:iBuAfiQah: said...

nampak sedap jer nasi lemak akak buat tu...
bleh tak akak perturunkan resepi nak buat nasi lemak niey...hehehe..
nyway tq kak.