Wednesday, October 14, 2009

~ Retaknya Cermin Mata Mama ~

Dalam kesibukan mama perabis duit untuk rumah.... tetiba cermin mata mama terjatuh dalam bilik air... dan mengalami keretakan yang serius di birai bawah cermin... kira pecahla tuh... uwaaa.... buat masa ini 2 - 3 ratus adalah sangat-sangat berharga... tapi nak buat macamanakan... takkan nak pakai cermin mata retak... redha ajelah habis 3-4 ratus pun... klu boleh nak cari paling murah.. RM199 ke... RM159 ke...atau klu ada RM99 ke...hahaha...ada ke...? ada lah kot....



Tapi betullah kata orang... klu duit tu janji nak selamat... selamat jugak dia kan... pergi kedai cermin mata yang papa selalu pegi... beritahu budak tu..cermin mata mama dah retak kat birai... elok je budak tu recomend untuk potong saje bahagian yang retak... dan mama boleh gunakan lagi spek yang retak ni tanpa perlu buat cermin mata baru.... tapi cerminnya jadi kecik sikitla kata budak tuh... wah..itu sudah bagus... dan satu berita yang cukup menggembirakan mama di saat-saat ini.... dan tak sampai 15 minit... cermin mata mama sudah boleh dipakai semula... tanpa mengeluarkan satu sen pun duit... alhamdulillah... cuma cerminnya menjadi lebih kecil sedikit berbanding dulu la... becoz dia dah potong kat sebelah bawah... tapi oklah just nice... nampak cam spek baru plak...huhuhuhu....

7 comments:

Zura said...

cm ne leh jatuh...nasib baik xkuar sen nye...

Elyn said...

u pakai jenis kaca ek lens die?? i mmg pakai jenis plastik sbb wafiq slalu campak merate hehehehe. seb baik leh potong sket.... jimat dh tu heheh

eynda said...

Nasib baik ada alternatif lain...jimat duit kan :-)

mummy_ayu said...

nasib baik cina kedai tu baik..kalu nak untung..dah kena dah tu..alhamdulillah...kan.

alfa juliet said...

nasiub baik bleh diselamatkan

Chik Na said...

selamat la duit mama aqilah yea!!!

zh-ena said...

ok la tu tak keluar duit beli yg baru..dah selesai urusan rumah baru la mama blh beli spec barukan