Tuesday, November 17, 2009

~ Bunga Dari Papa ~



Cantik tak...???
Tak jelas ye....??
Ok... jap... snap kasi jelas...



Ok...jelas??? Ok.. cantik tak?
Bunga ni papa yang kasi...
Sebab dia kasi....?
Mama yang mintak...? wakakakaka...
Sebab mama mintak...?
Sebab dah lama tak dapat bunga... alasan paling konkrit...
Tapi bunga ni bukan papa beli...
Tapi papa rembat kat ofis dia...
Boleh???

Cerita dia cam ni.... ofis papa every week mesti bertukar bunga fresh.. bila sampai ujung minggu cleaner dia buang masuk tong sampah... sayang weeh... sayang... lebih2 pulak kalau bunga mahal kan... ni bunga lily weh.. bunga lily ni kalau beli setangkai mahu makan 7-8 henggit weh... sayangnye.... sebelum cleaner dia buang... baik mama mintak dulu... tapi mama mintak bukan ujung minggu...tetengah minggu... pagi rabu lepas... kebetulan dropkan papa kat ofis dia... mama nampak bunga tu... kat ruang tamu ofis papa... adoi..cantiknye... so.. mintakla... setangkai pun jadi la kan... mama siap pesan kat papa... nanti jangan kasi cleaner tu buang... papa bawak je balik umah...alih-alih u all tahu... Sabtu tu cleaner dia buang masuk tong sampah... papa tak perasan... dia kata banyak keje... tahu2... sabtu tu bunga dah bertukar lain... tak sempat nak mintak bunga lama tuh... eeiii... tapi dah sedap hati... sebab ada bunga baru.. minggu ni harus mama dapat setangkai lagi bunga baru... jenis bunga apakah minggu berikutnye... sama-sama kita tunggu... ngeh-ngeh-ngeh...

Ini adalah entry mereleasekan tension ye puan-puan... So tak heran lah sekarang meja ofis mama...sentiasa dihiasi bunga-bunga mahal yang sangat segar bugar...

11 comments:

mama suri said...

ermm..
bunga lily tu..
cantik..suka sgt..

b.O.n.d.a said...

macam nOvel LILI BUAT NAJAH kak =)
tukar = lili buat mama aQilah =)

NJ said...

wahh mama dpt bunga ek..mmg kita org pompuan ni suker dgn bungaan pun kan..sape x suker tu kena cek betol ke jantina FEMALE..ekekeke
minggu ni harap dpt roses la mama..

CuTeMiUt78 said...

walllaa.. dpt bunga lily lagi tu..

zh-ena said...

ok la tu dpt gak bunga dr suami tersayang

babyluv_ayang said...

cantik bunga lily tu.....

Chik Na said...

pompuan tetap pompuan ..bunga ape pun kita suka :)

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

cantiknya bunga lily tu..suka plak tgk..hehe...

Zana S said...

cantik bunga tu. bunga mahal mmg tahan lama kan?? janji pree! :D

ibu 2AZ said...

kite pun suke lily..harum die ttuh mmg sedap lah ase nak makan..haha

ada nak buangg..mmg sayang lah kan..ok gak ur hubby bwk balik rumah..hehe

sWeEtdARLinG said...

dulu masa keje kat opis shell pun, tiap2 minggu wat balik bunga sepasu... sampai tak larat dah nak wat balik sebab bunga2 tu tahan lama kalau pandai jaga