Sunday, November 22, 2009

~ Orkid Dan Bunga Atok Aqilah ~



Orkid ni Atok Aqilah bawak dari Kampung... elok je kitorang pindah ke rumah baru ni...
Orkid ni pun berkembang mekar... apa nama Orkid ni pun mama tak tahu...



Ni bunga-bunga Atok Aqilah... dulu masa umah sewa... gagah jugak Atok Aqilah menanam... sebab dah minat... dah pindah umah sendiri ni... dapatlah bercucuk tanam dengan selesa.. walaupun tanah tak luas mana.. tapi bunga-bunga yang dalam pasu ni pun boleh menarik nafas lega.. sebab dapat tempat yang luas sikit... Nanti dah plan ngan Atok Aqilah nak gi cari pasu.. nak gantikan semua pasu-pasu ni dengan pasu yang lebih besar dan cantik sikit... Tunggulah.. sekarang ni masa tak de... balik pun dah petang... Sabtu Ahad pun kekadang ada je benda nak buat kat umah... lepas raya insyaallah kot...


5 comments:

alfa juliet said...

cantik2....bestnya kalau ada tanah

~ain said...

orkid ni namanya catalia.. kalau tak silap laa..

Diarihatiku1976 said...

best kan.. dapat main-main ngan tanah... pasni penuhlah umah ko ngan bunga ekk..

LiAnA said...

ctknya orkid tuu.. minat gak dgn orkid tp tgnku panas tak suai tanam pokok.. sian pokok mati nnt huhu

Lyna said...

Kacak gilak orked tok kak!