Monday, November 23, 2009

~ Bubur Jagung & Donat ~

Cik Ngah Aqilah ada kirim jagung untuk Atok Aqilah... Hahaha.. ayat cam ayat budak darjah satu jek... kelakar...kelakar... dah tak tahu nak buat ayat pembuka camana dah... hentam sajelah... Kebetulan Atok Aqilah memang penggemar jagung kan.. mama? suka gak.. tapi kalau buat bubur..lagi mama suka.. bubur tu campur sikit dengan sagu.. aduhai.. mang 2-3 mangkuk mama bedal... Sabtu tu petang... kami masak bubur jagung manis ni... aduhai..sedapnyeeee.... letak dalam peti ais pun sedap.. makan pepanas pun sedap...


Tarik sagu sikit... wallah... sedap ya amat...


Ini plak brekfast di pagi minggu... Donat... dah lama giler kitorang tak buat donat... dulu ingat lagi masa dok kampung.. kitorang buat donat.. siap letak kat gerai buat jual... dapatlah 7-8 henggit sehari... bila dah lama tak buat.. kelakar je.. Atok Aqilah pun cam ingat-ingat lupa buat donat.. tapi nasib baiklah menjadi... nanti nak buat lagi la... syok plak tengok bila kita goreng tu... dia mengembang dengan gebunya... besh..besh...

4 comments:

Diarihatiku1976 said...

aku penggemar bubur jagung.. nak cikittt...

Zura said...

sedap tue bubur jagung tue...saya pun suke sgt...

yantz-yeem said...

walllaaaa....kak sedap nya bubur jagung tu...meleleh tau mak buyung nie...

Myrabella Yeo said...

wah... mama aqilah pun suka buat bubur jagung, ya? Bubur ni pencuci mulut kegemaran kami sekeluarga. Daddy Myra pun dah pandai masak bubur ni sbb suka sgt dgn jagung.~mama myra~