Monday, January 04, 2010

~ Barang Dapur Yang Dah Susut ~


Betul-betul hujung bulan bebarang dah banyak habis... dalam kabinet pun dah terang dah.. leh buat main golf lak... ahaks... susu manis pun dah tinggal setin.. susu Aqilah apatah lagi... dah tinggal serdak gamaknya... sekarang ni tak macam di Ampang dulu.. time barang sikit je... bebila masa terjah je Tesco ke.. Carefour ke... ikut kehendak hati.. sekarang tidak lagi ye.. tidak boleh ikut kehendak hati lagi..huhuhuh... sebulan sekali ajelah kot nak cari barang-barang penting untuk dapur dan barang-barang asas nih... Jumaat lepas kitorang ke Carefour Ampang untuk membeli barang-barang dapur... sekaligus beli untuk stok sebulan.. tapi bagus jugak cam ni.. duit pun jimat... sebab sekali keluar tu..kalau tak habis RM50 - RM60 henggit tak sahkan... ada je barang yang tidak dirancang dicapai...


Seee... dah penuh balik dah... alhamdulillah....


Barang-barang dapur stok untuk sebulan hanya RM200 sahaja ok... di Carefour Ampang, Carefour... sila ambik family mama sebagai duta berbayar ye... ahaks... yerla sebab selalu beli kat Carefour kan..kan...




7 comments:

gee ryder said...

saya pun dh kerap shopping kt carrefour sbb sblh ofis jer..murah jugak kan sbrnye..dulu ingt mhl

alfa juliet said...

best lah k4

eynda said...

Kagum eynda bila dengar org bijak berbelanja...eynda tak reti :-(

Jiey^Mien said...

eh kak,
jiey pun slalu gi carrefour ampang..
ari ni pun gi lagi..
beli satu dua brg pun jadik la..
:P

LiAnA said...

umah parents dekat sgt dgn carrefour.. selalu gak beli kat sana.. kalau balik umah sendiri paling dekat carrefour alamanda hehe

rynas said...

baguslah akak pandai buat bajet..ni kena belajar ngan akak nie..pasni care4 leh amik akka jd duta dia plak ahaks...

imz said...

harus pergi berbelanja kalu dh kosong kabinet...!!