Monday, January 18, 2010

~ Budak Yang Pot-Pet-Pot-Pet ~



Aqilah : Mama... mama dah bayang? (Mama..Mama dah Sembahyang?)
Mama : Ahaks... belum lagi la sayang... (Jam dah kul 3.30 tgh tapi mama stil leka dok depan pc..huhuhu)
Aqilah : Mama gi bayang aar...(Mama pegi la sembahyang...)

Hahaha... malu tak kat anak? kul 3.30 lum solat zohor... act... bertangguh tu ingat Aqilah nak tido... dokla tepuk2 nak kasi dia tido.. rupanya tak nak tido.. jengok jap pc... ingat kejap je.. tahu-tahu jekla dah ngadap pc.. leka.. tuh yang kul 3.30 baru nak solat...



Aqilah : Mama... papa maner mama?

Mama : Papa gi keje...
Aqilah : Papa gi keje mama? Papa gi keje cari duit... nak beli Ben-10 Qilah, Otomen Qilah, beli Jerry Qilah.. Beli Kakak Barbie Qilah... bla...bla...bla....



Aqilah : Mama.. Qilah lapar mama...
Mama : Alahai siannya... jap ye... mama goreng nugget nak?
Aqilah : Tak nak aar mama.. Qilah nak ayam goreng...
Mama : Ok...ok...
Aqilah : Qilah suka sangat ayam goreng mama...
Mama : Ohh... favourate Qilah ye...
Aqilah : A'ah... beret Qilah... (Favourate tu..beret..wakakakak)

Antara perbualan-perbualan mama ngan Aqilah... itu sikit je tuh... kalau dilayan lagi merapu-rapu jadinya...wekeekkeek...

15 comments:

Afne said...

kuat potpet2 dak aqilah ni mcm hana.

alfa juliet said...

pandainya itu budak suruh mamanya sembahyag

Mommy Lily said...

wah dah petah ye qilah bercakap. lily masih baru2 nak belajar sebut semua benda. kalau dah pandai cakap mesti tak terlayan tu nanti =)

Diarihatiku1976 said...

petah dah dia bercakap ekk....

Diarihatiku1976 said...

mujur dia tak suruh ko berhenti jap update blog.. ahahksss

Mama Balqis said...

pandainya aqilah..nanti bila kita suh anak kita sembayang...then anak kita jawab...mama pun sembahyang lambat...terkedu jgk...so..kita kena tunjukkan contoh yg baik kat anak2 ;)

aNIe said...

Anak perempuan memang suka pot pet pot pet...seronok jadi teman berbual...

imz said...

amboi...btol2 peramah nih..!!

rynas said...

bestkan bila bdk dah jdi kawan bersembang. dh pandai suruh mama dia bayang...sib baik tak kata "mama ni asik main pc jer..sbb tu bayang lambat" tak ke haru ehhehehhe

EIJAM'S FAMILY said...

huhu biasa ler tue skrg nie tgh dok xlarat nak layan berborakkan.. anak kiter pun sama...

onniey84 said...

alolo kiutnya..petah dia bercakap

Mak Su said...

mmg sronok layan budak kecit berborak :)

iNa said...

petah kan..
anak ina pun gini jugak....pot..pet..pot ..pet je keje die..kdg2 x terlayan..he..

zh-ena said...

petah la aqilah berkata2..suka dgr bdk kecik bercakap kan..ada jea benda yg nak di tanya nnti

ibu 2AZ said...

pandai dah aqilah ye..hehe